Followers

Thursday, May 13, 2010

Journey to Pulau Kapas versi candat time~

Mode Pulau Kapas lagi..
Harap kawan2 enjoy dan tak bosan.
Ye la dah berapa banyak entry pasal percutian di Kapas ni.
Ke ada yang jadi teruja nak ke pulau bila baca entry saya ?
(perasan sungguh saya ni..kuikui, ops,sila tahan muntah anda ye =))

Kali ni saya nak cerita pasal pengalaman mencandat.
Aktiviti ni paling buat saya rasa kesal.
kenapa ye?
Jom check it out!

Daripada 44 orang hanya 22 orang sahaja yang nak join mencandat ni.
So, 3 bot telah disewa organizer kami.
Ok, ni ahli2 bot saya yang huru hara tak hengat.
Yang berposisi dudk separuh di depan tu dari kiri, fadzilah, shima dan wani...
Yang kat belakang tu dari kiri ojan, palie, saya dan boyas..
Bot kami ada 7 orang.

Ni bot kedua, dari kiri paan, x ingat nama, jama, irwan, syedot, zihan dan ju..
yang baju merah belakang syedot tu iquan..
Bot ni 8 orang..
Ni pula bot terakhir iaitu budak2 geng organizer kami.
Saya cuma kenal rapat dengan inas dan wan (dua orang yang paling kanan dalam gambar ni je)
Mahir tidak kelihatan dalam gambar ni. nyuruk kah?
7 orang gak..
Walaupun tak ada dah ubat tahan mabuk tapi redha je sebab dah bayar pakej.
Sorang RM50 juga kalau tak silap untuk candat saja.
Rugi tak join.

Sempat lagi layan sunset atas bot sebab kami gerak pun dah pukul 6 ptg.
Lawa tak? Ni saya yang snap.
akaka~
Muka2 ni memang gagah sampai balik candat.
Cayalah korang.
Suka gamabr ni sebab ada bayang nelayan (abang bot) yang tengah candat sotong.
Ni lah hasil pertama bot kami.
Teruja tengok sotong tu tukar kaler.
Jernih -> merah2 -> putih (dah mati lah)
ni lah tukang masak sotong goreng atas bot.
chef shima.
Sebab goreng bodo je maka terpercik minyak panas.
Tu yang pakai papan tu sebgai protecter.

Mana saya?
Uuu..saya dan ojan tidur ber sama2 sebab tak tahan mabuk laut.
Ok, tak2..
Dia dan saya antara yang tak tahan mabuk.
Tapi, saya paling teruk sebab langsung tak bangun.
Bangun je pening, macam mana nak candat.
Ojan berjaya juga naikkan sekor yang paling besar.
Jadi kami hanya terbaring lemah dengan jarak yang reasonable jauhnya di ruang yang terbuka di tengah2 bot tu.
Selain kami, palie juga turut mabuk, tapi dia larat lagi nak candat sebab dapat gak naikkan 4 ekor sotong.

Juara candat di bot kami ialah Shima dan Fadzilah.
Rasanya berpuluh-puluh sotong mereka naikkan.
Dasat2.
Mereka berdua, wani dan boyas langsung tak mabuk.
Dan bot kami disahkan juara candat sebab dapat kumpul paling banyak sotong.
Kami balik ke pulau kira2 jam 2 pagi.

Inilah hasil yang telah dicandat.
Ini dah tolak separuh sebab kami bagi kat pakcik bot.
Dan tolak juga sotong yang selamat di goreng atas bot tadi.

Inilah ntara muka2 yang sempat di snap sebaik sahaja kembali ke darat.
Abang baju biru tu lah yang naikkan sotong pertama di bot kami tadi.
Muka semua letih minta tidur.
Maklumlah masa tu dah pukul 3 pagi.


Kalau ikutkan, kami sepatutnya naik ke darat kul 6 pagi.
Tapi sebab ramai yang tak larat, kami balik awal.
Lagi2 saya ni ha..
dah tak bermaya duk dalam bot tu lama2.

Memang kecewa sangat.
Tapi saya tak rasa ia sia-sia sebab saya dapat pengalaman baru.
Dan juga pengajaran berguna.
Sekurang-kurangnya juga saya tahu yang saya mabuk laut.
So, lepas ini kena well prepared la kalau nak join candat2.
Bawa ubat tahan mabuk banyak2.

p/s : organizer kami masa kat kapas tu dah roger2 ajak 2nd candat pula ujung bulan 6. Berminat tapii....

10 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics