Followers

Saturday, May 29, 2010

Ramai rupanya bertemu jodoh masing2 sejak di sekolah?

2 minggu lepas kawan sekelas saya masa bersekolah di TIKL, Fahimah berkahwin.
Saya tak tahu langsung mungkin terlepas pandang jemputan daripada dia.
Saya tahupun bila ada kawan yang masukkan gambar majlis beliau dalam FB.
Berguna juga ya FB ni saat2 begini.
Masa tengok gambar tu saya terlihat la pengantin lelakinya.
Eh, macam kenal aje, tapi di mana ya?
Ya, familiar sungguh wajah tu tapi saya tak ingat pula kaitannya dengan saya.
Tup, berdesup ingatan menyerbu kepala.
Ooo..dia ni pun budak sekolah TIKL juga tapi saya memang tak ingat nama dan course dia ambil dulu. Satu batch juga.

Lepas itu, saya teringat pula kepada kawan yang baru juga kahwin awal bulan 5.
(kira2 seminggu sebelum Fahimah kahwin).
Pengantin lelaki dan perempuannya juga adalah kawan2 sekolah TIKL satu batch dengan saya

Beberapa bulan sebelum itu, pasangan Vice Captain lelaki dan perempuan masa di sekolah yang sama (TIKL), Radi dan Net juga mendirikan masjid. Tapi title bukan lagi pasangan Vice Capt tapi pasangan suami isteri.

Tahun lepas, Sakinah dan Wan Mohd Farid ( juga sebatch dengan saya di TIKL malah mereka satu course) berkahwin.

Minggu depan pula, Dayana dengan Kamarul Izwad ( kedua-duanya pun sebatch dengan saya di TIKL) pula bakal mendirikan masjid mereka.
Ucapan untuk Dayana dan Kamarul Izwad yang bakal berkahwin yang dipetik terus daripada iluvislam.com


Tu yang dah dan bakal berkahwin.
Kita tengok pula pasangan couple yang satu sekolah, satu batch dengan saya yang tak tahu lagi bila nak kahwin ialah;

1) Huda dengan Izwan
2) Oyen dengan Izat
3) Meza dengan Zaim
4) Amira dengan Hafifi
5) Dayah dengan Fet

Ok, ni je yang saya ingat..

Nama2 tu memang confirm la rakan2 blogger tak kenal.
Tapi point nya sekarang bilangan pasangan tu.
Cuba kira berapa agaknya pasangan2 yang dah bertemupun jodoh mereka sejak di bangku sekolah lagi.
Ada yang masa sekolah dok couple dengan orang lain atau langsung tak terfikir untuk couple dengan member sekolah tapi end up dengan couple.
Dan paling best ni lepas itu dorang mendirikan masjid.

Bila saya kira, ada 4 pasangan yang dah berkahwin. Maknanya 8 ex-student TIKL yang satu batch dengan saya bertemu jodoh di sekolah.
Dan 5 pasangan lagi bakal mengikut jejak langkah 8 member2 yang dah kahwin tu nanti.
Menjadikan lagi 10 ex-student TIKL juga bertemu jodoh masing2 di sekolah sejak 10 tahun lepas lagi..

Dulu saya rasa tak adalah obvious sangat.
Setakat 1, 2 pasangan kan.
Tapi bila ramai yang macam tu saya rasa macam wow!~

Jodoh tu memang di tangan Allah SWT.
Sejauh mana mereka berlari.
Bertebaran mengejar ijazah/diploma selepas meninggalkan sekolah tu 8 tahun lalu.
Berpisah jauh beribu batu.
Rupanya hati mereka dahpun terpaut di sekolah juga.


saya mendoakan mereka bahagia hidup bersama hingga ke akhir hayat.
serta mendapat anak2 yang soleh serta solehah =)

11 comments:

Nur Suaidah Bachok said...

sis, kawen nt jgn lupa jemput! :)

Dayah said...

hehe..nama i pun ada.. maluu...

anyway.. meh aku tlg tambah lagi 2 nama..

gombak (mechanical) & fae (awam)

net (awam) & haikal (mechanical)

hehe..nampak sgt TIKL tempat bertemu jodoh kan..hehe..

Unknown said...

cik afzan plak ngn sape? bdk TIKL jgk ke?hehe

Emongg said...

lepas nih afzan pulak kawin ! ye ye !

noorafzan.blogspot.com said...

suaidah..
insyaAllah =)

noorafzan.blogspot.com said...

Dayah..
haha..
haruslah ada kan.
oit..ada lagi ek?
nampak sangat aku terlepas pandang..

noorafzan.blogspot.com said...

Nengg..
haha..
saya akan datang..=)

noorafzan.blogspot.com said...

shafaa..
haha..
x la..
bukan.

meza said...

trasa mncapab nama i disini tau. ehehe.
ha cik dayah, trima kasih tlg add on nama couple tu. huhuu. hmm, ntah nape rasa ada lagi nama yg ttinggal. tp ntah sape. :)

Aidy Shahiezad said...

asyik dok mengira jemputan kawen org je.. tuan empunya blog nie, bile plak ?? hehehe...

eza said...

saya ex student tikl jugak:) tapi saya kire junior la.. saya syg tikl<3.. byk memori kat situ.. yg penting saya suka student tikl jgak sampai skrg! klau da jodoh x kemane.. yg penting blaja dulu eheh ;)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics