Followers

Tuesday, May 25, 2010

Dilemma oh Dilemma. Bukan tak Mahu tapi..

Ok, semalam saya dapat call daripada besties time kat UTM dulu, Nana.
Dia kata dah sampai dengan selamatnya ke Shah Alam.
Dia call lepas maghrib gitu.

Planning awal nak la jumpa dia sebab dia menetap di utara.
Dan possibility untuk turun ke KL ni memang rendah la.
Last week dia bagitahu akan ke Shah Alam mengikuti kursus.
Asalnya dia sampai weekend(sabtu or ahad) dan masa tu saya rasa peluang macam cerah je nak lepak dengan dia hujung minggu.
Tapi, last minute cancel pula.
Postponed ke Isnin pula sebab kawan2 sekursus tak nak lepak lama di Shah Alam.
Dan masa dia call semalam dia baru check in bilik.
Dia sampai dalam kul 7 petang camtu.
Dia call ajak lepak semalam.
Tapi tengok 'line saya' macam tak berapa clear sahaja.

Sebabnya satu, honestly saya ni buta jalan sikit.
Lagi2 Shah Alam yang terlalu kaya dengan 'bulatan'.
Memang fenin sikit nak cari tempat dia berkursus tu lagi2 pula malam jalan tak clear.
Tak ada geng pula tu nak join.
Takut gak nak drive sorang2 pergi sana malam2.
Seriau dengan kes2 jenayah yang tak mengenal masa dan tempat sering masuk TV tu.

Lagi satu yang paling takut, ialah SESAT.
Tak dapat jumpa dia, pastu tak jumpa jalan balik rumah.OMG.
Memang nangis la kan kalau jadi camtu.
Rasa macam lepas ni kena belajar la berdikari.
Belajar jalan di KL, Shah Alam dan area PJ, Damansara.
Tempat2 tu kena explore kalau tidak tak leh nak ngaku anak KL-Selangor kan.
Buat malu kaum je.
huhu~

Dan alasan paling tak boleh blah ialah saya takut keluar malam seorang ke tempat yang tak biasa.
Kalau setakat area2 kawasan rumah ni anytime boleh sahaja keluar seorang.

Jadi, saya meminta maaf sangat2 pada kawan saya itu kerana tak berpeluang untuk berjuma dengan dia yang memang susah nak jumpa.
Saya harap hujung bulan 6 nanti masa daftar adik masuk IKM Sik saya dapat jumpa dia.
Sebab ayah bercadang nak bermalam di Penang semalam dua.
InsyaAllah, harap dapat jumpa dia =)

Cantiknya ciptaanNya. Apa yang berlaku ada sebab dan hikmah disebalikNya


Dari selepas dia call tu saya rasa terkilan yang amat sebab tak dapat nak jumpa dia.
Dah berkali-kali juga saya minta maaf kat dia(masa dia call tu la).
Walaupun dia cakap dia tak kisah, tapi jauh di lubuk hati saya tahu dia 'kecewa' la kan.

Nana, mungkin ada hikmahnya yang kita tak tahu.
Allah SWT lebih tahu apa yang terbaik untuk kita.
So, mungkin ada reason untuk kita tak berjumpa kali ni.
Walau apapun tetap sedih =(

18 comments:

angahfarah said...

salam afzan..jgn cedih2 ek...kalo ada hlngn x leh buat per kan..doakn aje urusn masing2 dipermudahkn...insyaAllah..
aku lg la lama x jumpe nana..since pas grad..time aku kawin mana pon x dpt jumpe..huhu

said...

memang risau nak masuk jalan kat shah alam..takut sesat...bnyk bulatan

heehhehe

meza said...

afzan, aku ibarat GPS bergerak. tapi map update stakat kt KL dengan damansara. roger-roger la aku kot2 sesat. hahaa. bole tnya fence sebagai pengesahan. :)

noorafzan.blogspot.com said...

farah..
salam.
nak sedih gak..
sob2..
tapi ko lagi sedih kan.
dh bape tahun tak ketemu nana.

niesz said...

its ok..insyaALLAH,one day pasti kan jumpe jgk nnti..dun wory ek..mayb ade hikmah..sape tau kan..kuasaNYA..

noorafzan.blogspot.com said...

yanie.
betul2..
huhu~

noorafzan.blogspot.com said...

prettyrain..
meza..
hoho..
orait.
tapi number kamu aku tak dak.

noorafzan.blogspot.com said...

niesz..
tu la..
harap dapat la jumpa.

Nur -al- Ain said...

tuhan lebih tau, jangan sedih2 ;) ade umur yang panjangboleh jumpe nanti. hihi, modified skit pantun ni ;)

Mario said...

ok ok gud luck...semoga dpt jumpa dia bulan 6 ni nanti

cik helena said...

kalau area putrajaya boleh tolong afzan.hehe!

afzainizam said...

~~~@@@~~~
” Salam dihulur salam sejahtera,
Pemanis kata pembuka bicara;
Dari Blog kami bercerita,
Untuk tatapan sahabat semua”
~~~@@@~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Thanks kerana ziarah alam maya ini thanks ye…
salam dari kami salam sebuah persahabatan... Allah maha kuasamungkin ade hikmah disebaliknya

Pojan said...

La..awat tak habaq..
Kalotak bleh kite gi skali pas keje..

noorafzan.blogspot.com said...

Nur-Al-Ain..
eheh..
sempat berpantun ye.=)

noorafzan.blogspot.com said...

Mario..
harap2 leh jumpa.

noorafzan.blogspot.com said...

kakhel..
eheh..
oo..kak duk putrajaya ke.
baru tahu daa..

noorafzan.blogspot.com said...

Afzainizam..
sama2..

noorafzan.blogspot.com said...

pojan..
alerr..
ada gak plan camtu tapi ada benda clash la pula.
saya kena jumpa membe sekolah malam tu gak.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics