Followers

Monday, May 17, 2010

Who Will Win the World Cup?



World Cup atau dalam bahasa melayunya Piala Dunia bakal berlangsung buat julung kalinya di Afriak Selatan setelah mengalahkan Maghribi dan Mesir dalam proses pembidaan seluruh Afrika.
Walaupun bulan 6 nanti baru bermula, tapi kehangatannya dah begitu terasa di Malaysia ini.
Promosi secara besar-besaran berlangsung meriah macam pasukan Malaysia akan beraksi.
Memang tak dinafikan Malaysia menang promosi.

Berbalik kepada tajuk kita hari ini siapakah yang akan menjulang piala dunia kali ni?
Mengikut firasat saya yang hanya jadi pemerhati luar untuk Piala Dunia saban tahun.
Gergasi yang pernah menjuarai piala dunia ialah Brazil, Itali, Argentina, jerman dan beberapa negara lain ada potensi untuk bergelar juara.

Negara asia yang pernah ke separuh akhir ialah Korea Selatan. Tabik spring kepada mereka walaupun fizikal tak sekental bangsa eropah tapi mereka membuktikan mereka boleh.
Malaysia ehh.. Asia boleh!

Siapa yang saya rasa akan menjadi juara tahun ini?
Ada orang buat survey yang Spain akan jadi juara tahun ni.
Sila rujuk SINI untuk maklumat lanjut.
Tapi kenapa Spain ya?
Adakah Sepanyol mempunyai pemain-pemain yang hebat untuk Piala Dunia 2010 ini?

Memang sukar untuk membuat andaian sekarang sebab perlawanan masih belum bermula.
Negara-negara yang punya kuasa bola sepak yang besar seperti England, Sepanyol dan Brazil memang seringkali akan menyebabkan negara-negara yang sederhana seperti Perancis pulang awal.
Tapi kadang-kadang inipun tak dapat dijangka.
Seperti Korea Selatan yang nampak biasa tapi bila sampai satu tahap mampu masuk ke separuh akhir.

Saya macam biasa tetap setia pada Brazil.
Brazil kalah saya sokong..
Brazil menangpun saya sokong.
Saya meminati Brazil sejak dulu lagi sampai sekarang sebab kombinasi pemainnya yang memang mengaum bila turun ke padang.
Anda pilih pasukan mana agaknya?

Walaupun saya ada minat Piala Dunia, saya tidaklah sampai tahap bersengkang mata tidak tidur untuk tengok aksi pasukan kegemaran di padang.
Saya rela tengok siaran tertunda dan layan result di dada akhbar atau di dada blog blogger2 yang gila bola keesokannya.


http://projectalpha.com.my/wp-content/uploads/2010/05/Week-12a.jpg

Ada sesuatu yang menarik dengan klik link di bawah ini jika anda betul-betul minat Piala Dunia.
Klik jangan tak klik ok.

http://projectalpha.com.my/promo

Project Alpha is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

6 comments:

ezanykun said...

yups.. spain mmg berpotensi besar menang piala dunia tahun ni.. banyak pemain star..

elwenes said...

wanes pun minat bola gak tpi kaki bangku..miahaha

izansalleh® said...

GO BRAZIL!

noorafzan.blogspot.com said...

ezany..
really..
patutla..

noorafzan.blogspot.com said...

wanes..
sama la kita..=)

noorafzan.blogspot.com said...

izansalleh.
go go!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics