Followers

Saturday, May 22, 2010

Mode Novel : Diari Mat Despatch

saya cedok gambar ni dari blog http://lifestoryaku.blogspot.com/

Sekarang ni saya memang sedang menghayati novel yang baru sahaja saya beli Ahad lalu.
Novel ni agak pelik sebab ia bagaikan buku latihan atau buku laporan.
Mulanya saya hanya belek2 sahaja tapi bila tengok harganya cuma RM9.00 lebih, sayapun grab satu.

Novel berbentuk diari garapan Bahruddin Bekri ni hanya meliputi cerita dari hati selama sebulan di bulan January oleh seorang mat despatch yang berkelulusan ijazah tapi dek kerana kegawatan ekonomi terpaksa kerja jadi penghantar dokumen.
Ada beberapa orang dah review novel ni.
Oleh kerana saya agak malas untuk review novel ni dan sayapun baru habis baca sampai 6 January sahaja,
saya tinggalkan beberapa link kalau kawan2 nak tahu lebih lanjut pasal kisah novel ni.

  1. http://lifestoryaku.blogspot.com/2010/05/dairi-mat-despatch.html
  2. http://jamilahnorddin.blogspot.com/2010/03/resensi-buku-diari-mat-despatch.html
  3. http://melihatbuku.blogspot.com/2010/04/diari-mat-despatch.html

Dalam novel ni ada juga beberapa tips diberikan untuk menjadikan tulisan kita evergreen menurut empunya diari ni yang menulis diari menggunakan bahasa BMT (Bahasa Melayu Tinggi).
Apa itu BMT?
Eloklah dapatkan sahaja novel ni dan baca sendiri.
Lagipun harganya murah.

p/s : ada 2 novel yang saya baca separuh separuh ni. Malas la pula nak habiskan. huhu~

11 comments:

angahfarah said...

salam..best..bset...da baca buku hasil tulisan baharuddin bekri ni..senang fhm n kelakar..try baca buku " Detektif Bertudung Hitam' best sgt..hhihi

En iLHAM said...

wah..macam best jer,nak dapatkan gakla buku ni

singgah pula ke KAU ILHAMKU
CARA PARKING 'TERBAIK'

ezanykun said...

nampak kreatif kulit buku novel tu..

Nur Suaidah Bachok said...

buku2 aritu masa pesta buku tak habis baca lg. isk isk!!

Dhea Ahmad said...

sempoi jer nampak....apapun, nadia da lamer tak bace novel....

Izzatul Ismail said...

ruginye utk org2 yg tdk suke mmbce novel sprti sy huhu ;p

fasham said...

hai marilah join giveaway ni:

http://fasham87.blogspot.com/2010/05/1st-giveaway-of-fasham87-blog.html

Nadd said...

comel la buku tu..
cam buku yang nad penah bace,,
diary of a wimpy kid..
hehehehe...

. said...

pernah belek tapi tak beli.

Jamilah Mohd Norddin said...

suka tulisan bahruddin bekri! Kisah-kisah kecil yang diangkat jadi cerita bagi saya sangat menarik! Mencari hikmah dalam cerita.

p/s: terima kasih sharekan link resensi saya di sini.

Jamilah Mohd Norddin said...

*alamak linknya sudah tiada..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics