Followers

Tuesday, April 13, 2010

no strings attached

Tugasan nuffnang yang terbaru telahpun keluar.
Tajuknya no string attached dan apakah kaitannya dengan P1 Wimax.
Apakah maksud tersirat disebalik no string attached ini?
Bila saya google kat wikipedia, maksudnya ada macam-macam seperti di bawah.

1) nama Album boy bands N Sync rupanya...
2) nama 1990 compilation CD oleh Meat Puppets
3) comedy tour oleh Carlos Mencia
4) an expression for casual sex, digunakan secara kerap dalam personal advertisments,

tapi betul ke itu maksud yang kita mahukan?

Yang pertama tu pasal kaitannya dengan N Sync. Apakah kaitannya dengan P1 Wimax?
Masa group ni tengah top dulupun rasanya belum ada internet.
Yang ke dua tu pula pasal kaitannya dengan Meat Puppets.
Sebenarnya saya sendiripun tak kenal siapa Meat Puppets ni. Adakah ia juga nama boy band dan setaraf dengan N Sync?
Yang ketiga itu saya sendiri macam confuse. Komedi sangatkah no strings attached bila di komedikan? Mungkin akan membawa kepada lawak 18SX nanti.
Yang last tu saya tak mahu komen panjang.

Sebenarnya kaitan 'no string attached' dengan P1 Wimax ialah penggunaan internet 'tanpa wayar'
Diulang sekali lagi 'tanpa wayar'
Pakej terbaru P1 Wimax kali ini dinamakan W1GGY ini memang tiada kabel mahupun wayar yang boleh dibayar secara prepaid atau postpaid.
Biasanya kita bayar pospaid kan?
Kalau guna prepaid, kita boleh reload bila kita nak gunakannya.

Apakah kelebihan pakej Portable Modem W1GGY ini?
Kelebihannya berbanding pakej P1 Wimax biasa ialah ia portable, ringan dan segak bergaya.
Nak saya buktikan kesahihannya, silalah tengok sendiri gambar di bawah ini.





Amacam, teruja tak dengan rupa paras dia yang menawan ni.
Bukan itu sahaja kelebihan yang ada. Biarlah saya listkan kelebihan P1 W1max ini. Antaranya ialah;

1) Talian telefon tidak perlu.
2) Plug & Play.
3) Akses berkelajuan tinggi tahap 42 kali ganda berbanding dial-up.
4) Bayarannya serendah RM 49 sebulan (dengan free Modem).
5) Jaminan kepuasan 15 hari (Boleh dipulangkan/dikembalikan).
6) Tiada wang pendahuluan dikenakan atas khidmat ini. Terima modem anda dan ia sudah sedia untuk digunakan untuk melayari internet.

Pakej ni memang buat saya teruja untuk menggunakan W1GGY..
Tapi, memang kena check dulu tempat saya ini ada atau tidak coverage P1 Wimax.
Kalau di office memang dekat sahaja dengan bangunan pejabat P1 Wimax. Takkan tak ada coverage kan?

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

4 comments:

lily lotus said...

kalau coverage oklah. tp ramai kekawan saya terminate servis diorg ni. harap2 mereka improve the servis

noorafzan.blogspot.com said...

lily lotus..
oo..ye ker?
saya x penah guna..
cuma macam tertarik je la dgn iklannya

Anonymous said...

pernah gak terpk nk gune..
tp tkut xdpt line..
kene test dl..

noorafzan.blogspot.com said...

try amik yg prepaid..
bila nak guna baru topup..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics