Followers

Thursday, April 22, 2010

My Dream Destination

Minggu ini dapat lagi 1 tugasan baru.
Saya tak pasti dapat selesaikan dengan sempurna atau tidak.
huhu~
Tapi, saya tetap nak mencuba.

Tugasan kali ini tajuknya My Dream Destination dalam erti kata lainnya Destinasi Impian Saya.
Dunia ini bulat dan luas mata memandang.
Ada pelbagai destinasi menarik dan terbaik di serata dunia ciptaanNya ini.
Dan saya yakin setiap orang yang waras, merdeka dan berwawasan tinggi mesti punya impian untuk ke sesuatu tempat yang mereka sukai.
Sayapun ada juga.
Terbukti saya berwawasan tinggi.

Saya sebenarnya teringin nak ke Jepun.
Sebab bila tengok drama Jepun, saya akan jadi teruja melihat pelakon2 berbangsa jepun yang sangat2 hensem (lelaki ) dan comel (perempuan).
Contohnya macam ni.


Kalau saya ke sana bolehlah cuci mata bersih-bersih melihat keindahan wajah-wajah mereka secara real.
Walaupun saya bekerja di syarikat Jepun, wajah-wajah jepun yang saya lihat di sini tak mengujakan.
Tak cukup untuk cuci mata saya ni bersih-bersih.

Lagi satu saya admire dengan perkembangan teknologi mereka.
Setahu saya Balackberry dan I Phone uang sedang menjadi kegilaan di Malaysia di sana amatlah murah dan kurang 'market'.
Sebab mereka punya telefon yang lebih canggih daripada itu.
Contohnya macam ni.
Tepon guna untuk scan kat pintu masuk untuk guna LRT.
http://www.learningsolutionsmag.com/assets/images/learningsolutions/091106/091106des-fig1pg2.png
Blackberry ni umpama henpon saya sekarang Sony ErricsonW660i sahaja perbandingannya di sana.
Saya teringin nak merasai kejutan teknologi di sana.
Umpama 10 tahun ke depan perbezaannya.

Saya juga teruja sebab Jepun negara yang selamat.
Bayangkan jika anda tertinggal barang, orang Jepun tidak akan mengambilnya sebaliknya mereka akan serahkan kepada pengawal keselamatan di situ.
Tiada istilah pencuri picisan macam di Malaysia.
Kalau mereka buat jenayahpun, kelas atasan punya style.
Tak mainlah ragut-ragut ni.
So, memang kita akan rasa selamat selalu.
Beza tak beza dengan Malaysia.
(cerita ini saya dengar daripada seorang lecturer saya dulu tapi memang tak ingat siapa, di mana dan bila?)

Lagipun, Jepun punya tarikan yang besar.
Di sana ada Disneyland juga.
Pusat peranginan di sana juga sangat cantik dan menarik.
Lihat sahaja latar cerita drama Jepun yang sering ditayangkan di TV.
Indah2 belaka kan.

Saya nak pergi naik MAS sebab saya yakin MAS paling selesa bagi perjalanan jauh dan lama. Saya kan nak pergi Jepun nanti. =)



Pepun jom layan dulu video ProjectAlpha ni.









Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3
and supported by P1 and MAStraveller.com

5 comments:

Anonymous said...

aku pun ada teringin nak ke jepun --> terpengaruh dengan drama n anime jepun

sana banyak Balackberry yer? BALAK yang berwajah BERRY... mcm jambu gak tu

noorafzan.blogspot.com said...

Jom2 pi trip ke Jepun.
Kena gigh belajar bahasa jepun ni.
anime pe kapten layan gamaknya.

BALAK berwajah BERRY.
Mana satu nih bro..?
haha~

rose said...

i've been to japan b4 and yup..totally agreed with all the reasons...except on the good looking guys part...
seriously...kat sane susah nk jmpa yg normal japanese dude yg memang good looking. apart from artist showed in dramas n movies...hehe

noorafzan.blogspot.com said...

rose..
oo..really?
quite frustrating.
so, malay is more real.
we can find normal malay dude yang good looking kan.
haha~

Zida said...

Akak nak pegi Jepun, saya nak sangat pergi Ireland!! hahah

Tapi memang teringin pergi Jepun, Korea, dan yg sekutu dgnnnya.
T__________________T

salu gi Indonesia jekk

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics