Followers

Saturday, April 17, 2010

Jumpa BestFren zaman menengah rendah~

Dulu, masa sekolah rendah kami tak rapat.
walaupun sekelas selama 2 tahun (kalau x silap la)
Mula2 kami sekelas masa darjah 5..
5 Resak..
Lepas itu sekelas lagi untuk darjah 6..
6 Belian..

Dia pengawas, glamour sebab budak pandai..
Saya pelajar biasa, berkain biru berbaju putih..
Sepanjang itu saay bertudung labuh.

Bila naik menengah rendah, ramai kawan2 bijak pandai dapat SBP atau MRSM.
Diapun dapat MRSM dan dia pergi..
Tapi 2 minggu selepas itu dia kembali.
Kami mula rapat sebab kalau tak silap masa tu kami duduk sebelah (ingat2 lupa)
Lepas itu saya pula dapat sekolah asrama di KL.
Saya pergipun tak lama
Selepas 2 minggu sayapun balik semula ke sekolah lama.
(lawak..lawak..)

Kami jadi makin rapat.
Masa Form 1 exam saya dapat no 1, dia dapat no 2..
Masa Form 2 exam saya dapat no 2, dia dapat no 1..
Naik tingkatan 3 saya agak nakal jadi..
Dia exam dapat no 1, saya no atas 3 tapi bawah 10..
Nasib baik PMR result kami sama je.
Ada 1 je B.

Naik menengah atas saya dah berazam tak mahu jadi pelajar nakal.
Saya nak berjaya.
Tapi perasaan nak duduk asrama tu kuat pula.
Jadi, saya minta sekolah teknik bila mendapat khabar yang sekolah mensabotaj borang permohonan asrama penuh kami.
Sebab kawan saya yang dapat straight A pun tak dapat tawaran.
Pelik juga sebab sekolah luar bandar akan diberi keutamaan untuk dapat asrama penuh.

Akhirnya saya dapat juga masuk sekolah teknik.
Terpisahlah kami berdua buat sementara.
Lepas SPM kami still berhubung.
Dia dapat masuk PASUM dan saya pula dapat Matrikulasi di melaka.
Lepas dah habis matrik, dia ada jemput saya ke kenduri kawin kakaknya.
Saya siap tidur semalam di rumahnya.
Tapi selepas itu, kami akhirnay lost contact.

Saya cuma dengar khabar yang dia telahpun dapat sambung degree course yang dia minat iaitu MEDIC.
Dan dia dapat universiti di luar negara tapi tak pasti lokasinya.
Akhirnya FB mempertemukan semula 2 hati ini.
Daripada FB la kami set nak dating.
Alhamdulillah, tarikh keramat 15hb April 2010 kami bertemu di IOI Mall.
Macam2 yang kami borakkan sampai masa berlalu begitu pantas.
Dia masih seperti dulu.
Kecil molek sahaja.
Sempat saya snap 1 gambar dia.


Dia rupanya ambil MEDIC di Jakarta.
Dan masih lagi mengikat kontak dengan MARA untuk beberapa ketika sebab ada sub-course yang belum diambil.
Mungkin seminggu dua lagi dia akan dipanggil pulang ke sana.
Itu yang saya set untuk dating dengan dia sebab dia tidak akan lama di sini.

Buat sahabatku itu
Nur Afiza Kamaruzaman, saya sentiasa mendoakan keselamatan dan kesejahteraan anda di sana.
Berdoa kamu cepat2 habiskan belajar dan berkhidmat sahaja di Malaysia ini.
Buka klinik dekat2 nanti kalau saya sakit senang nak minta MC dengan kamu.
haha~

p/s : layan game kat Gastby Deodorant Streets Fair memang terbaik..Gatsby boleh! Malaysia Boleh!

6 comments:

sekamar rindu said...

salam...


buat sahabat awak, Nur Afiza Kamaruzaman, saya juga mendoakan kejayaan beliau...

Aida Effarina said...

wah medic.. best nye! teringin nk ambik medic gak. huhu

noorafzan.blogspot.com said...

sekamar rindu..
terima kasih ye..=)
ti saya sampaikan.

noorafzan.blogspot.com said...

Aida..
haha..
sila ambil..
kamu pasti boleh!

Aidy Shahiezad said...

hurm... kisah pasang surut seorang bestfren... ;))

pls make sure u alwitz keep in touch with her, no matter what coz that's bestfrenz is for... :0

noorafzan.blogspot.com said...

betul2..=)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics