Followers

Friday, April 30, 2010

Monyet dah curi makanan kami~

Malam pertama di Cherating tu, kami pergi makan di restoran yang memang jadi favourite kami.
Saya pula teringin nak makan Nasi Goreng Kerabu maka itulah yang saya order.
Sampai2 sahaja ia tak seindah nama.
Langsung tak boleh masuk tekak saya.
2,3 sudu sahaja saya berhenti makan.
Sedap lagi layan Gerak2 Khas di TV yang tengah dok ada depan mata.
Last2, orang lain tolong makan dan sayapun bungkus mee goreng basah.
Ok, yang ni memang superb sedap.
Lenkali memang tak nak order la nasi2 di area tu.
Order mee sahaja sebab gerenti sedap.

Balik sahaja hotel persinggahan kami, kami layan TV sebelum masuk tidur.
Kami memang letak makanan2 ringan seperti roti, biskut dan keropok2 di beranda.
Esoknya kami dikejutkan dengan kehadiran monyet.
Dah selamatpun roti coklat dikebas naik ke atas atap.
Lihat sahajalah aksi dia ni.

Apa yang di tenungkan roti itu agaknya kan.
Sempat lagi usyar kiri kanan.
Belakangpun dia usyar juga.
Takut2 ada geng nak rampas agaknya.
Tu usyar bawah pulak dah.
Haa..cepat habiskan roti tu.
Geng2 sudah mari..
haha~


Demikianlah kisah makanan kami dicuri monyet.
Lepas sahaja dia habis makan, semua makanan yang ada kat beranda tu kami bawa masuk dalam chalet.
Takut nanti semua licin di kebas mereka.
Ramai tu..
huhu~

18 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics