Followers

Wednesday, January 20, 2010

Kenapa tak boleh ping entry ye di GengBlogger?

Salam..
Semenjak dua menjak menggunapakai GengBlogger, saya rasa ada sedikit peningkatan pada graf tetamu blog saya...
Saya akui itu..
Terima kasih GengBlogger..=)


Tapi, saya tetap ada sedikit kemusykilan..
Saya tak tahu kalau saya sahaja yang menghadapi ini atau ramai lagi yang turut bernasib macam saya..
uwaaa...

Cet, mukadimah je dah 2 perenggan..
k, straight to da point..
Saya pelik dan hairan..
Kadang2 bila saya da entry baru..
Dengan bersemangatnya saya sign in kat GengBlogger untuk ping entry itu..
Tapi, alangkah sedihnya sebab tak keluar pulak ping entry tersebut..
Saya ingatkan mungkin maklumat tak sampai lagi sebab entry masih baru..
So, saya sabar tunggu for an hour..
Tapi, tetap tak ada gak 'ping' entry..
Macam inilah rupa bentuk bila tak ada apa yang boleh di ping..

Ada tak siapa2 boleh explain pasal ini...
Ataupun, sehari boleh ping 1 je entry..?
Ataupun, ada requirement lain yang saya tak tahu yang saya tak penuhi untuk membolehkan saya ping entry?
Yang peliknya kadang2 boleh..kadang2 sahaja tak boleh..huhu~

p/s : saya ni budak2 baru nak belajar..kalau silap tolong tunjukkan jalan yang straight..dont belok2 k..=)

9 comments:

GT said...

Kene intergrate dulu ngn fbOok yunk =)

Unknown said...

mule2 dulu haku pun merangkak gak mencari tuk mem'ping' blog.. walau dah 2 weeks register ..tak reti2.. bodohnyer kala itu.. haku pun budak baru belajar.. pnh dalam satu hari lebih dari satu ping entry .. ape kate join forum n tye kat situ.. geng blogger semuanyer friendly..

Asfan Ash said...

haih syg oi, klik "Connect dengan Facebook" dulu

Sekian =P

Harapan seorang wanita

Burung apa?Burung apa?

noorafzan.blogspot.com said...

dah intergrate tapi tak leh..
kadang2 tu tunggu 4 jam baru boleh..
mmg lambat ye..?

noorafzan.blogspot.com said...

ok, sayapun try la adapt ngan gengblogger..
hehe~

tq for sharing..=)

Ash_my said...

InnALLAHama'assabirin...Sesungguhnya Allah bersama2 org yg sabar..hee~~Sy pn kdg2 jd gak..maybe entri 2 xdak rezeki utk di ping kot...

Zuwairi said...

eh, selalunya ok jer.. kalo internet slow la..dia lmbt skit~

noorafzan.blogspot.com said...

Aku Production..
See..ade geng..hehe~
x pe la..at least de gak yang dapat di ping kan..
hehe~

noorafzan.blogspot.com said...

zuewairy..
internet saya x la slow mana..
tapi mungkin juga tnpa kesedaran..
haha~

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics