Followers

Thursday, January 21, 2010

Kenapa masih ada yang memandu tanpa check lampu brake..?

Kelmarin balik dari kerja..
Memang angin sahaja rasanya..
Bukan angin sepoi2 bahasa tapi angin rbut puting beliung..

Alkisahnya..
Mula2 traffic jam yang teramatlah sangat beberapa saat..minit..selepas keluar daripada offfice..
Tersangkut dalam jam di situ selama 15 jam minit..diulang..15 minit..
jam dah pukul 5.50..
Alangkah geram dan marahnya bila tengok ada encik polis kat tepi jalan..
Kenapa la mereka2 ini buat road block masa2 puncak ni..?
Saya yakin ramai yang berfikiran seperti saya..
Siapa yang sokong angkat tangan k..=)

Lepas itu kena lalu depan sekolah..
Haish..kenapa banyak pula kereta sedangkan sekolah menengah balik lambat kan?
Dekat pukul 7 baru balik..
Rupanya budak2 sekolah itu semua baru balik merentas desa..
Lagi sekali bikin jalan sesak..
Tengok jam balik dah pukul 6.00..

Lepas itu lalu pulak sekolah rendah..
Ini memang mencabar sebab laagi byk kereta tersadai kat tepi jalan..
Jalan daripada 2 lane jadi 1 lane sahaja..
Lag isekali tersangkut.
Intai lagi jam kat dashboard kereta..
Mak aaihhh..dah pukul 6.10..
Ini belum masuk jalan kat highway..

Masuk sahaja highway saya rasa dah lega sebab jalan tak sesak sangat..
Tapi perkara lain pula yang bikin saya angin lagii..
Dahlah jalan tengah banyak kereta dan agak perlahanlah movement..
memang wajiblah brake banyak kali..
Tiba2 kereta depan saya ni lampu brake tak berfungsi..
Haiya..saya terpaksa lebih berjaga-jaga..
Jarakkan jauh2 sikit supaya saya dapat berhenti secara berhemah tanpa mengenai bonetnya yang cantik..
Walaupun adalah hasutan syaitan tu minta saya langgar aje..
Nasib baik say baik..wakaka~

Buat pemandu-pemandu Malaysia.
Lagi2 yang guna jalan2 masa peak hours...
Time jalan sesak2 tuh..
Tolonglah check lampu brake anda selalu..
Kalau apa2 jadi anda juga akan dipersalahkan sebab memandu dengan merbahaya..
Saya ada ambil gambar kereta itu sebab masa itu rasa geram..
Tapi saya dah okay dan tak geram dah..
Kalau jumpa lagi kereta tu buat hal yang sama mmg tak teragak2 la saya nak tepek gambar kat sini..
Biar jadi famous amos sikit..

p/s : perasan tak ada tulisan yang digaris-garis tu..jakun kejap sebab baru sahaja belajar buat..hehe~

8 comments:

Unknown said...

naik motor jerlaaa best.

noorafzan.blogspot.com said...

touyakaruma..
aish..x reti la bro..

myQza said...

sempat amek gambar ek?

noorafzan.blogspot.com said...

sempat sebab jalan sesak..
kena berhenti..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

HAHAHAHAH.

selalu gak terkene gitew.

sabooo je lah.

noorafzan.blogspot.com said...

tu le miss lolly..
nasib baik la ukan hari2 ngadap..
kalau idak tesion hidup..
huhu~

Rash said...

mmg bengang klu jumpa kete yg xde lampu brake.. die seronok2 jer brake sana brake cni.. kite yg duk blakang plak kena alert..

noorafzan.blogspot.com said...

RASH..
Betul2..
at least sebelah lampu brake pun jadilah.
ni dua2 padam2..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics