Followers

Friday, January 15, 2010

Akhir2 ni saya macam ketagih minum teh..apa kelebihan teh?

picture grabbed from http://se.ethz.ch/people/leitner/erl_g/image/tea_cup_small.jpg

Akhir2 ini..
Tiap-tiap hari..
Balik dari kerja, masuk dapur, usyar jag air dengan harapan ada balance air tersebut..

Tapi tak adalah harap sangat..
Kalau tak ada lagi bagus..
Sebab, saya boleh buat air teh yang baru..
panas, kaw..
hehe~

Tapi, saya rasa pelik..
Sebab bila balik rumah sahaja nak air teh..
Di tempat lain tak teringat pula..
Aish..

Mari kita google sikit antara kelebihan minum air teh ini..
Setelah di ggogle sikit..
Saya tepeklah sedikit info yang saya jumpa..

Kat sini dia cakap kelebihan minum air teh pagi2 dapat kawal berat badan..
Means berat badan maintain la..(ia meningkatkan kadar metabolisme tubuh badan..)

Kat sini pula penulis cakap,kelebihan-kelebihan teh ialah;

  1. melindungi tubuh daripada penuaan..(melambatkan kot..?, penuaan tu tetap akan berlaku walau apapun kita amalkan)
  2. mengurangkan risiko terkena stroke dan sakit jantung.. (ini bagus..)
  3. memperkuatkan tulang..(melambatkan penyakit reput tulang gamaknya..)
  4. kalau dah fungsinya menguatkan tulang. Pasilah ia juga ada function tuk menguatkan gigi..
  5. ia meningkatkan tahap imunisasi anda..(tak mudah jatuh sakit la ni..)
  6. melindungi tubuh daripada terkena kanser..
  7. ada lagi beberapa kelebihan teh dalam post blogger ni.check sindiri ye..
Macam best sahaja kan kelebihan-kelebihan teh ini..
Jadi memang tak salahlah kalau saya jadi tea addicted..
hehe~

p/s : setiap malam saya boleh habiskan at least 2 gelas air teh..semasa menaip entry ni pun saya sedang menghabiskan gelas ke 2 air teh..hehe~

6 comments:

Jard The Great said...

da lama tak singgah sini.. ehehe.. suka teh gak! just nanged u.. =)

Unknown said...

dulu i minat teh jugak. 1 gelas besaa n panas. teh lipton time tu. kaw2 nye sedapp!layan tahap gaban laa..hihihi

tp lately i suke coffee lak. n caffein bagus utk kuatkan ingatan. =D

enjoy ur cup of tea!! ^^

noorafzan.blogspot.com said...

hehe..thanks jard..

noorafzan.blogspot.com said...

amad..
oo. ye ker?
i siang minum coffe..
malam je minum teh o..

pak long said...

salam...
pak long memang minum teh...
kalau cam tu la kelebihannya..ok la tu...

noorafzan.blogspot.com said...

pak long..
hehe..
bagus la..=)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics