Followers

Tuesday, January 5, 2010

Apa kes benarkan majalah mingguan, Herald-The Catholic Weekly menggunakan kalimah 'Allah' dalam penerbitannya.!!

Dah baca berita utama hari ni?
Tengah hot pasal tajuk entry saya ni la..
Mulanya saya pelik bagaimana perkara ini boleh diluluskan..
tapi bila saya tahu hakimnya bukanlah orang yang beragama Islam, saya rasa macam tidak kena..
Kenapa keputusan itu dilakukan oleh beliau..?
sedangkan ini melibatkan maruah umat Islam..
Dah tak ada hakim Islam lagi gamaknya..

Saya amat berharap dan berdoa..
Rayuan Kementerian Dalam Negeri (KDN) diluluskan..
Wahai sekelian manusia, sama2lah kita berdoa..=)

Berita lanjut sile rujuk sini

p/s : Ini hanya pendapat peribadi saya..maafkan saya jika terkasar bahasa..

11 comments:

deus X machina said...

Sebenarnya penggunaan Allah oleh agama lain tidak menjadi kesalahan....seperti contoh di Mesir mereka sudah menggunakannya beratus tahun dan tiada kontroversi yang timbul......

Cuma di Malaysia sebenarnya...kelihatan seperti ada unsur politik oleh sesetengah pihak tertentu menaikkan isu ini bagi mencetuskan pergaduhan kaum...dengan harapan mereka dapat mempertahankan kuasa mereka.....

Apa-apa pun ini hanya komen peribadi je k...

http://erk888.blogspot.com

Zuwairi said...

aha..im agree with u;)



p/s: hadiah yg xseberap tu dh dihantar td;)

Meooo Comicore Club said...

wah cutenye :)

Budak Malu818 said...

erm..ada kebenaran dicitu..
tapi,kenapa soal ini harus dihakimkan bukan seorang islam?

HaniFadil said...

bila perkara melibatkab bangsa kita, agama kita.. dikatakan racist, bila perkara melibatkan mereka, tyak apa pula!~

salam kenal.. nice blog..

noorafzan.blogspot.com said...

deusXmachina..
tq ya sebab bagi komen..
yup, each person have their own opinion rite..

noorafzan.blogspot.com said...

zuewairy..
orait..
tq bro..=)

noorafzan.blogspot.com said...

meo..
sape yang cute nih?
konpius sikit..

noorafzan.blogspot.com said...

budak malu818..
betul tu..
itu buat saya pelik..

noorafzan.blogspot.com said...

budak malu818..
betul tu..
itu buat saya pelik..

noorafzan.blogspot.com said...

asmahani..
salam kenal..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics