Followers

Saturday, January 9, 2010

Malang itu tidak berbau..kemalangan?.berhati-hatilah selalu verse 2

Baru sahaja cerita pasal accident jalan raya..
Tiba2, ada lagi kemalangan..
Kat rumah sendiripun tak selamat juga..
Bahaya berada di mana-mana kan..

Hmm..
Petang tadi, sedang enak melayan TV..
Terdengar bunyi benda jatuh kat dapur..
Diikuti pula oleh jeritan daripada kakak saya..

Apalagi terus saya pecut ke dapur..
Mak aih...basah habis kain batk yang dipakainya.
Tetiba dia bersuara...

" ubat gigi..ubat gigi..cepat2..mana ubat gigi.."

Berdesap desup sya terus sambar ubat gigi yang masih baru...
Crettt..crettt..keluarkan banyak2..
Terus tepek kat kaki dia..
Saya dan adik( yang baru je nak mandi) terus bekerjasama tepek menepek sampai habis 1 tube besar ubat gigi tu..


Alahai..
Rupanya sup panas tersimbah ke kaki dia..
Bahagian paling worst ialah peha kiri dia.
Alkisahnya dia sedang masak sup, entah macam mana hari ini periuk itu buat hal..
Walaupun indicator dah tunjuk 'selamat untuk di buka tudungnya'..
Tapi...rupanya silap..
Buka sahaja tudung periuk tu,
air sup bagaikan meletus keluar..
Itu yang terkena kaki dia..

Dah la suami dia ikut bapa saya pergi Sijangkang..
Kasihan pada pengantin baru..

2 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics