Followers

Sunday, January 17, 2010

Betullah..teh berkesan untuk mengawal berat badan..

Haha..
Teruja tak dengan tajuk entry..
Saya ada cerita pasal kelebihan teh dalam entry2 yang lepas...

Saya ada bagitahu yang saya macam addicted dengan teh..
Haa..
Sekarang ni saya nak habaq mai perubahan2 drastik yang berlaku pada saya..

  1. saya dah tak sarapan pagi... berbanding sebelum ini kena sarap..
  2. saya buat secawan air coffee je untuk cover perut supaya tak kosong sampai waktu lunch. (sebelum ini kena 2 cawan..)
  3. saya makan tengahari dengan kuih atau cekodok atau keropok lekor sebungkus..(sebelum ni kena 2 bungkus)..
  4. balik rumah kadang makan nasi..kadang2 makan roti aje..(depends kat kehendak selera la..tadipun makan sandwich aje..)
  5. dan paling penting, teh o kena 2 cawan setiap malam..

Adakah sebab teh ini saya kurang makan..?
Tapi yang peliknya berat saya tak turun-turun pun..
haiishhh..
tak apalah janji tak naik kan?

23 comments:

Qib said...

ooh. ak mau kurus
ada ice lemon tea perisa peach.
leh kurus ke x??

F I T said...

omputih kata teh lipton tu bagus untuk penghadaman dan diet.. saya pun amalkan teh lipton gk..memang turun berat tu skit2..heh

eh awak tak turun berat ke??tak senam kot..agaknya teh ni dia maintain berat kot.hehe

Zuwairi said...

patut sy kurus sbb suka minum teh;)

F I T said...

pergh bagus kurus bro..kurang skit penyakit..gemuk2 ni byk penyakit leh dapat..mintak simpang la ^_^

erin said...

owhh macam tu kew???tapi mak pesan xleh minum teh byk nti anginnnn..weee~sowi lah kat sape2 kalo i terkentut..hishhh ehehehe ;p

saljuhumairah said...

kalau teh dapat kuruskan...kopi bleh jd pe ar..?

FR said...

btol nie akak ?
na try nieh .
hihii .

Cik Yaya said...

mmg btol teh leh turunkan berat..terutamanya teh hijau coz meningkatkan metabolisme bdn kite
`

noorafzan.blogspot.com said...

piqib..
teh o kosong lipton je dijamin..
wakaka~

noorafzan.blogspot.com said...

fit..
ehehe~
mungkin sebab x de exercise..
saya x de time le nak spend tuk gi work out..
kuikui..

noorafzan.blogspot.com said...

zuewairy..
keh2..
awak kurus sebab teh ye..

noorafzan.blogspot.com said...

zuewairy..
keh2..
awak kurus sebab teh ye..

noorafzan.blogspot.com said...

fit..
betul tu fit..
kalau kurus penykit insyaAllah tak hinggap..
tapi kalau kurus sebab sakit itu no commnet la..

noorafzan.blogspot.com said...

erin..
memang teh o bloeh sebab angin..
tapi angin yang x berbau..
wakaka~

noorafzan.blogspot.com said...

lukisan pena..
kopi ada caffein yang bagus tuk daya ingatan..

noorafzan.blogspot.com said...

fathiah..
iye..betull.
cubalah..

noorafzan.blogspot.com said...

yaya..
haa..
betul2..

Yanmie said...

salam,

tahniah yea...

erk...tgh diet ke nie?? kalau tengah diet rasanya nie bkn diet yang sihat. adeh...sori yea...kikikiki..nk tips pasal diet2 nie blh buka kat sini www.kelabdiet.com

www.yanmieonline.com

noorafzan.blogspot.com said...

yanmie..
x la..
saya tak penah diet..
hoho~
walau banyak mana tips disogok, tak berapa nak jalan tuk saya..
kuikui..

virtualpencil said...

cuba teh takde gula. or teh o limau takde gula. confirm perut kimpis. berat pn kurang sikit. walau pun tak banyak...

B E L L A said...

huaaa ye kerr?? nak try lah. kita ada sekotak teh hijau yg lipton, tp xreti nak minum. Kalau letak gula bru sedap, tp bkn teh hijau xyah letak pape ke?

dahla yg seratus uncang tuh. haha.

noorafzan.blogspot.com said...

fifa..
ahaha..
betui2..limau tuh menipiskan perut..

noorafzan.blogspot.com said...

bella..
uik, nape x minum..?
haha..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics