Followers

Monday, July 5, 2010

Rasa nak tukar Header..

Header sekarang =)

Header sekarang ini bagi saya tak cukup 'kick'
So, rasa macam nak tukar lagi la.
Mungkin penukaran itu akan effect template gak.
Lagi satu rasa macam serabut la pulak widget2 yang ada ni.
Rasa nak kurangkan tapi kena analysis dulu la kot.

Saya rasa maca nak masukkan gambar yang ceria dan meriah gitu.
Tapi tetap tak berminat nak menonjolkan muka sangat pada header.
Tak gemar benar atau tak rasa sesuai.
Mungkin juga sebab saya ni jenis blogger low profile.

Ada yang tanya macam mana nak ramaikan followers.
Ok, terus terang saya cakap kuncinya jadi 'friendly' dan juga jangan guna konsep 'i follow u, u follow me'
Saya minta maaf kalau2 ada kawan2 blogger yang masuk tinggalkan jejak minta saya 'follow' tapi saya tak 'follow'
Bagi saya biarlah kita follow satu2 blog sebab kita memang nak follow.
Dalam erti kata lainnya ikhlas.

Ramai menganggap bilangan Followers menentukan tahap glamour blog tersebut.
Ada betulnya bagi blogger2 yang memang berusaha keras untuk mempopularkan blog2 mereka.
Cara2 nak jadi popular secara typical ialah dengan rajin blogwalking, buat entry mantap2 dan berkala, rajin bermain dengan SEO, guna tips untuk up kan trafik yang lain yang terlalu banyak diturunkan oleh blogger2 famous.
Saya tabik spring la pada mereka2 ini sebab mereka berusaha untuk tarik trafik.
Tak sampai setahun berblogging dah dapat beribu followers.
Trafik pun mencanak sahaja.

Tapi mungkin juga ia tidak betul lagi2 bagi blogger2 yang jenis low profile.
Bagi blogger yang jenis2 macam ni bilangan followers mungkin boleh tunjuk tanda aras ke'otai'an blogger.
'otai' = orang lama
orang lama tak semestinya famous.
Makin banyak followers tu makin 'lama' lah dia dalam dunia blogging ini.

p/s : saya berblogging untuk 'suka-suka' sambil2 kumpul duit saku nuffnang.
p/s : betul ke header juga memainkan peranan untuk tarik trafik blog?

10 comments:

Jard The Great said...

hehehe.... baru perasan, memang ramai followers kamu

. said...

kalau header ada gambar perempuan cantik, mesti ramai tertarik.hehe.

Hanisah Safian said...

ok ape header kamuuu. :P

noorafzan.blogspot.com said...

Jard..
memang ramai tapi tak semua still active blogging.
ada yang dah senyap sunyi sepi.
xpe, syukur itu penting =)

nizamsani..
kamu kena letak gamabr lelaki maskulin di header kamu la nampaknya kan. =)

iktiraf
ok dah yea.
nampak tak ceria la.
tapi kena la dengan konsep 'benci yahudi laknatullah' tu kan.
hm..akan difikirkan semula.

meoafzan said...

header kat blog nie... jenis pakai buang kah?

huhuhuhuhu :p

Cik Kumbang said...

saya bawu jew tukar header bawu...wink3

noorafzan.blogspot.com said...

header..
x la..
bukan camtu..
cuma cam tak puas hati lagi la..
kena buat lagi bagus kot.

cik kumbang..
aha..
saya tgk nanti eh..

En iLHAM said...

hehe
apa salahnya tukar untuk kepuasan sendiri kan
hehe
saya pun selalu tukar header
hehe
kalau nak tgk singgahlah
hehe.

noorafzan.blogspot.com said...

en ilham..
betul2..
tapi nak tukarpun amek masa kot sebab kena curi masa tuk buat.
=)

marina anakcikbob said...

a'ah..
ok je...
header yg kerawang2 tu la bes..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics