Followers

Tuesday, July 6, 2010

Nuffnang pemangkin semangat berblogging : Pengalaman masa mula join

Saya rasa hampir semua blogger yang berblogging kenal nuffnang.
Siapa yang tak kenal nuffnang memang nak paling 'low profile' dalam dunia.
Kenal tak semestinya dia join.
Ada yang tak join tapi still kenal nuffnang.
mereka mungkin lebih prefer pengiklanan yang lain macam mangga ads, advertlets atau innity yang merupakan pesaing nuffnang.
Oh ya ada lagi satu pesaing nuffnang iaitu YouthSay.

Dari dulu sampai sekarang saya pilih nuffnang.
Saya mula join nuffnang bulan June, 2009.
Kiranya dah setahun saya join nuffnang.
masa tu saya tak kisah sangatpun pasal status glitterati.
Saya ada sematkan advertlets juga di blog ini.
Saya mula dapat earning dua bulan selepas itu.
Masa tu first earning RM1.65 sen dengan status non-exclusive member.
Lama2 saya rasa nuffnang lagi bagus dari segi earning berbanding advertlets.
So, saya remove advertlets daripada blog ini.
Dan saya dapat status glitterati masa bulan 9, 2009.
Earning bertambah baik dan sayapun cash out masa bulan 2,2010.
Dalam masa 6 bulan baru dapat cash out.
Figure pun tak banyak. Cuma seratus lebih sahaja.
(saya pernah terbaca beberapa blog yang hanya perlu sebulan dua untuk cash out. Memang masyuk la kan earning mereka kan)

Lepas ini saya akan cerita lagi pengalaman peribadi saya bersama nuffnang dengan lebih lanjut.

Stay tuned!

15 comments:

Sharinginfoz said...

pengalaman ngan nuffnang sangat seronok banyak event pas tu ada income pulak ya

Komen Mana Pilihan Anda?

Jard The Great said...

hehe... ku leh cash out stp bulan =p

Unknown said...

wahh jard leh cashout tiap bulan.jelesnye.
aku skrg da takde BE mmg x mantap lgsg earning.wuwuwuw!

MiaSaidin said...

mengharap ada BE yg melekat. huhuhu

MOFASAD said...

tahniah~

izzahfarhana said...

izzah dh malas lak nk bt strategi pape nak naikkan earning.skrg dh krg berblog.teeheehee

. said...

bila nak belanja kentaki?

noorafzan.blogspot.com said...

sharinginfoz..
betul2..
rasa berbaloi.

jard..
jard punya earning mmg masyuk...
keje kuat lak tu..

ery farieha..
tu la..
x tahu skang nuff tgk kriteria apa tuk bag BE kan..

noorafzan.blogspot.com said...

Salmia..
tunggu je la eh..
saba2..

izzahF..
OO..napekah?
busy eh?

Adam Ruslan said...

Lama tak datang, sila ambil award di blog ye. Harap maklum.

Unknown said...

bgus bt entry mcm ni..
sb aku bru je join nuff bln 5 aritu...walaupun dah lama berblogging...

darkbatman said...

nuffnang de best!
i love nuffnang..hehe

caliph shuriken said...

klau nk BE try maintain trafik UV 100++ dlm sminggu cmtu ^^

Cik Lily Putih said...

k lily pun suker kat nuffnang gak coz suker bagi tiket free

Cikbelog said...

wahh besnye da leh cash out ;)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics