Followers

Thursday, July 1, 2010

Journey to utara~Moto Abang Saudara

Dipendekkan cerita, kami gerak daripada rumah dalam pukul 11.30 pagi menuju ke utara.
Perjalanan smooth sahaja tanpa masalah.
Jalanpun tak sesak sangat.

Then kami decide nak berhenti makan di R&R Tapah.
Sampai2 sahaja kami terkejut tengok ramai betul orang.
Nak parking keretapun payah.
Disebabkan kesesakan yang melampau di situ kamipun hanya beli buah jambu batu dengan jambu air dan tak lupa kuah rojak.
Kemudian, kami gerak dan mula decide nak berhenti di R&R Sungai Perak pula.
Sampai2 sahaja keadaan tetap sama.
Penuh sesak dengan kenderaan dan manusia.
Jadi, kamipun tak ada pilihan.
Gerak ke utara sampai dah pukul 4 kami sampai kat satu hentian yang saya sendiripun lupa hentian apa.
Di situ ada tempat makan.
Kamipun mkan tengahari merangkap minum petang sekali di situ.
Lapar sangat sebab lunch lewat.

Lepas tu kami terus gerak.
Kami kena masuk persimpangan Sungai Petani Selatan dan abang saudara saya akan jemput kami ke rumahnya dari lepas tol.
Kami sampai ke rumah abang saudara kami tu dalam pukul 6.10 ptg.
Terus kami solat jamak takhir.

Malam tu kami pergi makan di luar.
Lagipun tak nak susahkan abang saudara dengan isterinya,
Dua2 pun kerja.
Isteri doktor manakala suami pula tentera berpangkat kapten.
Kami makan di kedai tomyam.
Bayangkanlah saya teruja untuk order jus epal sebab harganya cuma RM1.70.
Murah sangat2 kalau dibandingkan dengan harga jus di KL.
Overall harga untuk mee goreng, nasi goreng kurang 50 sen hingga RM1.00 daripada harga di KL.(Perbandingan dibuat dengan kedai makan yang biasa2)
Murah2..
Maafkanlah saya yang jarang2 ke utara ni. Jakun banyak bukan sikit ni!
Malam itu abang saudara yang belanja kami makan.
Abang saudara siap order telur bungkus 3 set dan juga burung puyuh goreng walaupun kami semua order nasi goreng, mee goreng bukan nasi putih.
Nyum2..

Balik sahaja, saya lepak2 sekejap sebelum tertidur.
Punyalah letih walaupun tak jadi driver.
hoho~

Sorry la, punyalah panjang introduction.
Ni baru nak masuk kepada isi utama entry --> rujuk tajuk entry ye.
Abang suadara saya ni ada beli motor besar.
Memang besar macam ala2 jaguh(tapi jaguh kecil sahaja)..
Ni ha dia rupa motornya.
Memang superb la kan.
Dah macam kereta CC nya iaitu 900 CC.
Motor tu motor kawasaki.
Kalau pi SP jumpa orang bawa motor ni, dialah yang bawa siapa lagi kan.

Saya dok terfikir berapa agaknay harga motor ni sebiji.
Hoho..
Nak tahu berapa harganya.
Dah sama dengan harga kereta myvi oren saya tu.
RM56,000 sebiji.
OMG, kalau saya baik beli kereta.
huhu~
Ada gambar full motor ni tanpa kain penutup tu tapi ada di kamera ayahlah.
Kalau dapat nanti saya upload.
Memang cun.
Abang saudara saya bawa motor tu pergi kerja hari2.
Bergayanya nak pergi kerja kan.
perrgghhh~

Itu sahajalah cerita saya pasal untuk part ni.
Next part saya nak cerita pasal perjalanan kami ke IKM pula.
tunggu naa~

p/s: tolong doakan abang saudara saya cepat dapat baby. Dorang rezeki memang murah cuma tang anak sahaja belum ada rezeki lagi walaupun dah bertahun-tahun kahwin. Kasihan juga rumah besar tapi tinggal berdua sahaja.

6 comments:

fasham said...

adik afzan msk ikm mana..??^_^

noorafzan.blogspot.com said...

ikm sik..

cik helena said...

laki kalau dah suka moto sejuta pon sanggup beli kan..huhu

noorafzan.blogspot.com said...

cikhel..
betul..
bulan2 dia bayar RM600 untuk motor.
kalau saya, rasa x berbaloi.
leh duk 2 orang je.
pastu kalau hujan, sure basah kuyup gak.

lily lotus said...

hehe..orang kalau dah minat..takleh nak cakap apakan :)

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

kat tempat sye ni..lau takat nak minum air jus epal ke..carot susu ke...memang murah sangat2 xsampai rm2 tau...hehe...

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics