Followers

Wednesday, June 30, 2010

Keretaku dah 100% pulih.

Sejak dapat tahu ada problem pada kereta, memang saya rasa risau.
Sejak bawa balik dia dari bengkel lagi masalah tu dah dikesan tapi sebab saya ambil kereta tu pun sabtu.
Dan orang perodua tu kata kena check masalah tu masa service sebab still under warranty kan.
Kenapalah dia tak terus check sahaja sebelum saya datang ambil sebab dorang sendiripun dah maklum problem tu kan.
Nak tunggu juga saya datang ambil baru nak ceritakan problem tu.

Nak service time tu juga memang tak boleh sebab dah full booked.
Kena pergi hari lain.
Hari lain tu maknanya memang semalam la.
Isnin saya still di Kedah kan.

So, semalam pergilah service kereta.
Saya siap minta service adviser tu dengar terus explanation daripada my F pasal problem kereta tu sebab saya sendiripun tak reti pasal technical term yang dia gunakan.
Lepas tu saya tinggal sahaja kereta tu sebab office dekat.
Berjalan kaki hanya makan masa 10 minit sahaja.

Petang dekat pukul 3 baru boleh ambil kereta tu.
Dan orang service perodua tu kata dia dah repair bahagian yang ada problem tu dan ia free sebab under warranty.
Lepas settle semua saya balik dengan hati yang lega.
Kereta dah pulih sepenuhnya.
Harap2 kereta ni tak ada problem lagi.
Saya tak mahulah kereta baru sahaja beli dah ada problem.
huhu~

p/s: problem kereta tu ada kaitna dengan auto ON OFF Aircond.

27 comments:

fasham said...

baguslah kereta dah ok...mcm kereta mak saya mcm2x problem namanya eksiden baru je baik pulih then ada jer mslh...tul x harap2x x de mslhkan kereta baru senang hati nak bawa mana2x tul x..^_^

Sharinginfoz said...

alamak tak service lagi kereta

Alasan Apa Nak Tengok Piala Dunia???

Cik Lily Putih said...

k lily punye kete pun belom service lagi, tunggu gaji kuar baru nak service lah

En iLHAM said...

ari2 pun kereta saya problem gak
tapi bile dah antar major service kat perodua
dah takde pape sampai skang
hehe

saya_arief said...

bagus2..
leh bawak aku naik kete nanty..

cik helena said...

kereta cikhel tak betul2 pon lagi kemek..tade bajet.haha

FyZa said...

bgusla keta dah ok..harap2 pas nie x dak pa2 probs lg kan..baru la bes nk meronda2 kan..hee~

Haffiz Al-Banna said...

lehla bawak saya jejalan tour kl nanti..
tak gitu?

Nur Suaidah Bachok said...

baguslah cmtu!!! :)

intanurulfateha said...

kak, leh dtg melaka pasneh ;p

XYZ said...

buleh la tumpang ;)

sitan: tak kan le afzan nak gi melawat ko kt melaka semate ha3 ko gi tumpang hairi la ;)

meoafzan said...

kete ape?

Aidi-Safuan said...

huhuuh.. nasib baik ada warranty lagi. save la sket. :)

noorafzan.blogspot.com said...

@tiha..
huuh..
tu la..
sama la macam kereta my sis.
dulu sebelum hantar repair ok je.
elok sahaja.
lepas ambil dari bengkel, macam2 problem pula.
sampai sekarangpun ada sahaja prob.
aircond la, minyak tumpah la, susah juga.

@sharinginfoz..
pi la service.
nanti kalau dah ada problem, payah.

@ciklily..
oo..
takpela.
lambat sikit je pun kan.
eh, x gaji lagi.?

noorafzan.blogspot.com said...

@en ilham..
betul.
kalau nak dapat result yang terjamin sikit hantar saje ke perodua sendiri.
dornag ubat kereta, pandailah dorang baiki.

@saya_arief..
buleh2..haha~

@cikhel..
kalau takat kemek sikit tu takpayah pun xpe.
hehe~
saya dulu sampai 2 kali eccident baru repair.
kuikui~

noorafzan.blogspot.com said...

@fyza..
betull..
pasni memang kena lebih berhati-hati..

@long..
haha..
buleh2
tade hal..

@achu..
haha~

noorafzan.blogspot.com said...

@intan..
melaka..
buleh2..
Nanti intan belanja makan k.
UITM mana?
Lendu?

@MissXYZ
haha..
boleh tapi kena belanja makan la..
haha~

noorafzan.blogspot.com said...

@meoafzan
kete myvi je..
=)

@Aidi..
tu la..
warranty 3 + 3 tahun.
6 tahun tu.
Nasib baik.

Anonymous said...

Hi,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Good day,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi there,
I'm new here and just want to say hello.

noorafzan.blogspot.com said...

ini pun sama selalu dapat mesej tanpa nama yang pelik2..
abaikan sahajalah =)

Anonymous said...

Good day,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hello,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi there,
I'm new here and just want to say hello.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics