Followers

Thursday, June 24, 2010

MISG memang insuran kereta terbaik dalam Malaysia.

Dulu masa dapat surat daripada syarikat insurans kereta saya, saya confuse dan rasa macam pelik.
Syarikat apakah ini?
MISG? Tak pernah dengarpun?

Selalunya kalau insuran kereta yang biasa didengar ialah;

Takaful
Etiqa
Kurnia
MAA
Allianz
Prudential
AIA
dll..

Bila saya check forum2, jarang yang guna MISG ni.

Tapi, tak apalah.
Saya tunggu dulu setahun.
Lepas renew kalau nak tukar, tukar sahajalah yang lain.

Tapi, sekarang ni saya rasa macam nak ubah fikiran.
Saya nak teruskan dengan MISG sahajalah.

Ok, nak tahu kenapa?
Saya mendapat tahu bahawa salesman HONDA memang mengesyorkan pembeli kereta mereka menggunakan insuran daripada MISG. Track record insurance ni bagus agaknya.
Diskaun yang diberikan kepada kereta yang berjaya 'tak claim' insuran bila nak bayar road tax tinggi.
(Ini diterangkan sendiri oleh kawan yang sama2 involve dengan accident hari tu. Pekerja Perodua yang pakai kereta Honda..kuikui~)

Tapi dia tak pernah accident?
So, pengalaman claim insurance tak ada dengan MISG ni.
So, saya cakap dengan dia.
Tunggu macam mana process claim insurance kereta saya tu nanti.
(sambil dengan sayu memerhatikan kereta sendiri yang dah remuk di depan)

Oh ya, kami berdialog pasal MISG ni masa tengah tunggu urusan Police Report selesai.

Back to the topic, saya memang confirm tak jadi tukar syarikat insurance sebab..
Hari selasa lepas (15/Jun) saya baru sahaja report untuk claim insurance sebab kereta accident,
tup2 kelmarin (22/Jun) MSIG call yang insurance claim dah approve.
Dan yang terbaiknya, kereta saya dahpun siap repair semalam(23/Jun).
Tapi dek kerana tak sanggup nak ambil cuti, saya akan ambil kereta tu Sabtu nanti.
Harap2 kereta tu ok dan tak ada masalah.

Oh, dah mula rindukan kereta kesayangan.
Nanti bila dah dapat, akan saya tepekkan gambar2 dia di blog kesayangan ini.

p/s: Selain MSIG, Takaful Malaysia pun bagus. Cuma Kurnia dengan Etiqa sahaja yang caca marba sikit recordnya. Ada yang kata bagus dan ada juga yang komplen tak bagus.
Apa kata anda? Share la pengalaman di ruang komen.

14 comments:

aidaberdesup said...

wahhh..
keta ko dh nak ambik, mksdnya keta aku leh d kembalikan balik...
nyeh3..
sudah lama ku tunggu saat2 nie..

niesz said...

niesz pon nk kat cni jgk la lpas ade kete nnti..hihi..

Ida Sazarina said...

alamak!!!
nana lom ade keta~~ :P
tp nice info in advance~ :)

intanurulfateha said...

.bile lah kite nk ade kete ek sis
.tumpang kete hairi je slame nehh T__T

noorafzan.blogspot.com said...

aida..
haha..
betul2..
datang tuntut sabtu ni..
ahad kitorang da pi sik.

niesz.
haha..
best choice!

nana..
oo..ye ke x de.
ingatkan nana ada.
xpe, nanti beli 1

noorafzan.blogspot.com said...

intan..
alolo..
takpe, try la bawa area yang tak sesak.
bawa jalan2.
lama2 oklah.
bila dah pandai bawa leh lah minta kete.
haha~

K I R I M A R U~ said...

YUP MSIG da BEST ever!

Anonymous said...

Hello
im new here.

Anonymous said...

Just Hello,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi there,
I'm new here and just want to say hello.

noorafzan.blogspot.com said...

peliknya dengan mesej2 tanpa nama di atas ni.
berderet-deret.

Anonymous said...

Hello,
I'm new here and just want to say hello.

Anonymous said...

Hi hello,
I'm new here and just want to say hello.

Credit Loan Solution said...

Are you tired of seeking loans and Mortgages,have you been turned down constantly By your banks and other financial institutions,We offer any form of loan to individuals and corporate bodies at low interest rate.If you are interested in taking a loan,feel free to contact us today,we promise to offer you the best services ever.Just give us a try,because a trial will convince you.What are your Financial needs?Do you need a business loan?Do you need a personal loan?Do you want to buy a car?Do you want to refinance?Do you need a mortgage loan?Do you need a huge capital to start off your business proposal or expansion? Have you lost hope and you think there is no way out, and your financial burdens still persists? Contact us (gaincreditloan1@gmail.com)

Your Name:...............
Your Country:...............
Your Occupation:...............
Loan Amount Needed:...............
Loan Duration...............
Monthly Income:...............
Your Telephone Number:.....................
Business Plan/Use Of Your Loan:...............
Contact Us At : gaincreditloan1@gmail.com

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics