Followers

Sunday, June 20, 2010

Nak putihkan gigi mudah je weyhh..

Sekarang ni susah betul nak mantain kan gigi supaya putih.
Lagi2 untuk perokok dan juga penggemar teh, kopi dan nescafe..
Gigi akan nampak kuning sahaja.
Kalau sikit2 tak ada la masalah sangat tapi kalau dah kuning berdesing.
Nak senyum sengih2 nampak gigipun malu.
Macam gigi kat bawah ni.
Buat apa nak susah2 pergi cuci gigi di klinik..
Buat apa menggunakan cecair pemutih gigi yang banyak terdapat di pasaran..
Buat apa membazir duit kalau ada cara yang lebih mudah dan murah..
Dan terbukti berkesan jika rajin diamalkan.

Hanya perlukan arang dan juga sedikit garam sahaja.


rupa arang macam gini lah =)
http://tenluvmil.files.wordpress.com/2009/10/8_-garam.jpg
rupa garam..takkan tak kenal kan.
Caranya arang (besar bola tenis ke..) dan sesudu teh kecil garam je (lebih kurang la) di tumbuk halus.
Kemudian gosokkan pada gigi kita.
Tak kisah nak pakai jari ataupun berus gigi untuk menggosok gigi tersebut.
Amalkan setiap hari.
Insyaallah, gigi akan jadi putih.
Macam orang ni.

Selamat pencuba!

Gambar semuanya pinjam dari pakcik google.

10 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics