Followers

Thursday, June 10, 2010

Template blog saya sudah tukar!

Kalau yang memang selalu ke blog saya ni tentu perasan perubahan pada template saya ni kan?
Actually, saya sayangkan layout lama tu.


Tapi entah macam mana start last week, layout warna maroon cantik tu dah disappeared.
Background jadi putih kosong suci murni saja.



Mula2 saya ingatkan sebab server lembab menyebabkan background gagal di load sepenuhnya tapi kalau dah hari2pun macam tu pelik bin hairan la kan.

Jadi, sayapun cuba jayalah rujuk tutorial di blog adik kesayangan intanurulfateha , godek2 sikit dapatlah rupa sekarang ini.
Sekarang ni masih dalam progress untuk hias lagi.
Baru ubah di sidebar kiri kanan sahaja.
Tengok kat gambar kedua di atas tu, kalau sidebar widget tu tak di ubah maka blog saya memang berbackgroundkan layar putih sahajalah.
Amat dull.
Yang lain2 masih kosong sebab tak ada masa nak godek2 lagi html code.
Nanti saya cuba cari lagi tutorial untuk cantikkan dan pastikan blog ni tak 'kosong' sangat.

Kalau ada sumber2 tutorial merarik bolehlah tolong ajar.
Contohnya macam mana nak adakan 'border' pada tulisan tajuk post?
Tak berani nak cuba tanpa guide.

pleaseeeee help me...
ngeee~
sayang kamu kalau kamu tolong.

13 comments:

MOFASAD said...

bagus2!! tingkatkan usaha anda!!! :P

NAZ said...

saya pun tak pandai haha

Nur Suaidah Bachok said...

cmane leh hilang kaler maroon?

noorafzan.blogspot.com said...

farid..
thanks =)

noorafzan.blogspot.com said...

naz..
huhu..
x pe =)

noorafzan.blogspot.com said...

achu..
entah la awak..
tetibe je ilang x dapat di kesan..
sob2..

Huda Luna said...

border kat tajuk post yg ni

buh kt bawah post nye code

.post-title {
margin-bottom: 1px;
margin-top: 4px;
font-size: 18px;
font-weight: 500;
font-family: times new roman;
line-height: 1.3em;
text-align: left;
color: black;
background : #F8B4BF;
padding: 0 3px 3px;
}


huda pun ade buat tutorialnk cantik kn bahagian post ni

noorafzan.blogspot.com said...

oo..huda..
ok, saya check kat blog huda.
cambest.
saya tgh usaha edit ni .
thanks yer =)

darkbatman said...

aie xmampu nk tlg sbb dh lame tinggalkan blogspot..cume mampu support jer..ble ker?hehe

Mario said...

ptt arr lawa template baru dia.... bagus2,,,kipidap

Huda Luna said...

yay dh jadi sikit2

tahniahhhh!

noorafzan.blogspot.com said...

thanks huda..
japgi saay publish ucapan entry tu kucap thank you pada awak =)

Ida Sazarina said...

lawa sgt2 kamu~
nampak teratur dan tersusun jew~ :)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics