Followers

Monday, June 28, 2010

Kereta dah ambil tetapi ada problem..huhu~

Rindukan baby oren yang dulu..

Baby Oren yang saya rindui sudahpun selamat diambil
Tapi tadi masa ambil tu tak sedap hati sebab ada problem pada aircond.
Kepelikan juga kenapa dia tak 'fix' kan sekali sahaja.
Dia kata problem tu boleh settle kalau buat service kete sahaja.
WT #$#%$%^$^%^%&^*

Saya sebenarnya agak tak puas hati jugalah dengan jawapan tu.
Tapi tengok my F ok sahaja, rileks sahaja maka sayapun secara automatik jadi sejuk.
So, sekarang aircond tak sejuk la.

Dari dulu benci nak hantar kereta ke bengkel.(sebab tengok pada pengalaman kakak dan abang sendiri)
Pilih Bengkel Perodua sebab 'percaya' tak akan ada problem selepas baiki.
Tapi, hampeh sebab first day ambil dah ada problem.

Lepas itu saya terpaksa pergi servis kereta itu awal daripada jangkaan.
Semua tu duit woo~
Oklah, antara duit dengan kereta tu, saya pilih kereta tu la.
Duit boleh dikumpul lagi tapi kereta tu tak leh biar.
Lagipun since warranty masih lagi ada, saya patutlah gunakan kelebihan itu sepenuhnya.
Harap2 lepas ini tak adalah problem lagi.

Kesimpulannya jagalah kereta jangan sampai kena masuk bengkel lama2.
Macam kes saya ini ayah saya syak something yang saya sebenarnya tak boleh nak terima sebenarnya. Pahit untuk di telan tapi macam itulah kenyataannya.
Bengkel apapun sama sahaja bagi saya sekarang ni. Semua nak kaut untung. Dia fix kan yang ini, dia buat problem kat tempat lain. Damn..kenapa saya terlalu negatif ni? Maafkan saya saya teremosional sebentar. Buat pemilik bengkel yang jujur lagi baik hati jangan terasa ye dengan statement saya ni.(err..ada ke pemilik bengkel kereta baca blog ni?)

p/s : Selasa ni nak pergi service kereta tu sambil report pasal problem kereta tu pada Service Centre. Kalau boleh nak settle semuanya tak nak ada problem lagi.
Off blogging dulu..nak redakan perasaan sat.

10 comments:

Nadd said...

alahai,
kesian afzan..
takpe, nnt dah repair..
pakai puas2...
;)

Nur Suaidah Bachok said...

sabar ok :)

CT said...

under warranty..ckp je apa yg x puas hati dik, rugi kita beli mahal2...:)

|Ihsan| said...

sy sbgi tukang repair kete sgt2 la mkn dlm dgn statement anda tu.. hahaha.. memaen je :P

slagi ade waranty tu guneknlah ia sepuas-puasnye.. huhuh..

cik helena said...

betul!susah nak jumpe yang betul2 berniaga!

aishahumairah said...

salam..

cian sis..
smoga sgalanya baik2 shj..:)

CEO said...

wah..mybee orenggg...sblm ni nk ambik mybee oreng juge, tp ayah ckp tak cantik atas jalan. So ambik la itam...hehehe.....dulu kat umah bleh ayah tgk2 kete sbb dier mekanik, tp dh duduk jauh ni pandai2 la settle sendiri..sobsobsob....

noorafzan.blogspot.com said...

nadd..
haha..
mesti =)

noorafzan.blogspot.com said...

achu..
baik!
thanks achu =)

CT..
Betul2..

Ihsan..
Sorry boss..
bukan semua mekanik camtu.
tapi ramai =(

thanks btw.

noorafzan.blogspot.com said...

cikhel..
betul2..
kdg2 sakit je hati.

aishahumairah..
thanks atas doa awak..

katak Gomok Sulie..
ahaha..
ye ke? yang family saya pula kata itam x nampak rupa dia..
gelap je semua.
huhu~

oo..best la ayah mekanik.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics