Followers

Saturday, June 12, 2010

Template blog saya sudah tukar! part 3

Salam semua.
Selagi lagi saya tukar template.
hehe~

Ini tempate yang lama.
Template lama ni buat saya susah nak masukkah header.
dan edit background.
So, saya memang decide nak tukar lagi.



Sampailah malam tadi.
Selepas dapat pertolongan daripada blogger otai.
Siapa tak kenal DARKBATMAN kan.
Dia bagi tahu saya pasal template yang mesra google.
Rupanya ada juga jenis2 template yang mesra blogger.
(So, siapa tak kenal dia memang rugi banyak sebab dia ni baik hati dan tak lokek ilmu..haha~)

So, sayapun buatlah yang betul2 baru.
nasib baiklah nak tukar template sekarang tak susah.
sebab widget2 yang banyak kat blog tu takkan hilang sebab ada icon 'keep widget'
(Dulu saya pernah termenangis sebab semua sidebar widget2 hilang tak dapat di kesan lepas tukar template..huhu~)

Saya ambil template basic daripada SINI,
Saya edit sikit2 HTML coding menukar warna2 nya menggunakan pula tutorial cik huda.
Template yang asal kaler hitam kelabu.
Saya tukar jadi warna yang anda tengok sekarang ni la.
Template ni memang agak ok berbanding template lama sebab header boleh dimasukkan tanpa masalah.
Terus saya masukkan header yang pernah saya buat dulu tapi tak berjaya tuk publish.
Best2, lepas ni selalulah saya tukar2 header.
=)
Ni lah rupa blog saya sekarang.

Tolong komen ye. Kot2 la blog ni jadi berat lepas saya guan template ni.
hoho~

p/s : terima kasih aie dan cik huda sebab tanpa anda, siapalah saya..

22 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics