Followers

Saturday, June 26, 2010

Petua nak kembali dengan Ex GF/BF anda ?

Saya ada baca satu artikel yang menarik jugalah.
Petua basic untuk kembali kepada bekas kekasih.



OK, Biasalah manusia kan tak pernah lari daripada kesilapan.
Kita semua pernah buat silap. Jangan rasa anda teruk sangat sebab anda tak keseorangan dalam bab ni.
haha~

Walaupun macam sengaja/tak sengaja melukakan hati bekas kekasih sampi dia sanggup minta putus walaupun anda tak rela.(diapun tak rela juga)
Bila kita dah buat silap, kita tak mungkin dapat baikinya semula TAPI kita boleh berubah dengan usaha yang bersungguh-sungguh untuk tak ulangi kesilapan itu.
Kena nampak bersungguh-sungguh ya baru lah si dia nampak effort anda.

Haaa..
Apa lagi.
Bila anda masih mahukan dia sebagai kekasih,
Minta maaf la kepadanya dulu as 1st step. (walaupun mungkin juga diapun buat silap).
Jangan sekadar ungkapan 'im sorry' , saya minta maaf' sebab ia tak berapa kuat untuk membuktikan anda benar-benar ikhlas untuk minta maaf.
Kenalah cuba untuk terangkan bahawa anda sangat faham kenapa dia sanggup tinggalkan anda dan letakkanlah 'kesalahan' itu pada diri sendiri (memang salah sendiripun kan)
dan cari jalan untuk buktikan yang anda berusaha supaya 'kesalahan' itu tidak akan berulang/berlaku lagi.
Kena tunjukkan 'usaha' anda tu pada dia supaya dia 'impress'.
Mungkin mengambil masa untuk mengembalikan kepercayaan si dia pada anda tapi at least anda berusaha.

Bila si dia mula mengungkit kisah silam yang menyebabkan dia tegar tinggalkan anda dulu, biarkanlah (ni menunjuk usaha anda hampir membuahkan hasil..ngeh2..)
Berikan sedikit ruang untuk dia berterus terang dan jangan sesekali membantah/melawan cakapnya.
Sebab kamu juga perlu bagi peluang padanya untuk beritahu apa yang dia fikirkan tentang anda.
Jadi, dia boleh berfikir secara rasional untuk membuat pilihan dan harap-harap akan mempertimbangkan usaha anda untuk kembali kepadanya.
=)



p/s : ada sesiapa ke nak guna pakai petua ni. hahahahaha~ petua ini mungkin hanya sesuai untuk yang clash pertama kali. (kalau dah banyak kali putus tu faham-faham sendiri la. Kamu berdua memang tak ngam untuk bersama.)

psss..picture semua ihsan google.

4 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics