Followers

Sunday, March 14, 2010

Cuti-Cuti Malaysia : Sabah ba~ versi di makan ikan bakar di KK

Selepas kami bershopping sakan di Pasar Filipina..
Malamnya kami dah planning untuk makan ikan bakar fresh yang terletak berhampiran juga dengan Pasar Filipina..

Tapi, sebelum itu tour guide kami merangkap abang iparku bawa kami pergi Pasar Malam yang terletak di bahagian belakang hotel tempat kami tinggal..
Jalan slow2 dalam 10 minit dah sampai..
Jalan slow sebab yang join senior citizens yang dah tak kuat berjalan..

Di situlah mata kami duk rambang tengok barang2 kristal yang cantik2..
Dan paling penting murah bangat..
Saya sempat beli barang yang dipesan oleh kawan saya merangkap officemate baru
(sebab berjaya hasut dia join company saya)
Jenuh juga cari sebab dia tak mahu yang kristal..or pearl..
Dia nak yang materialnya kayu..
aiyark, itu barang banyak di Sarawak sahaja rasanya..
(rasanyalah sebab tak penah sampai lagi Sarawak..)
Nasib baik jumpa di Pasar Malam tapi memang saya tak snap picta barang tu.Lupa)
Kakak saya cari gelang kristal..
Saya pula beli pin batu bentuk kuda laut untuk diri sendiri..cantik dan saya tak jumpapun kat kedai lain..)
Mak, ayah dan makcik saya sempat beli kasut/sandal sorang satu..
Semangat..

Lepas dah puas shopping, kami terus gerak untuk menyantap ikan bakar..
Layankan sahajalah picta2 kami ni..
Komen pasal makanan by makcik, di Sarawak lagi sedap.
Tapi, kami tetap berpuas hati..
Total harga makan untuk 7 kepala RM120++ kot..


Gambar diambil masa makanan dah separuh di makan..lagi2 kes lupa nak snap..
Ni ada udang besor, kecik dan ketam yang dah siap potong dua..
Bekas kecil di sebelah ketam tu ada cili kecil yang rasanya super pedas..
Kalah cili kampung kat Semenanjung..

Ni muka tengah menahan kepedasan kuah asam setelah dikenyek cili kecik tuh..
pedas tapi sedap..
My sis bersemangat nak makan udang..
kuikui~
Ada 2 je pilihan air di sini, sama ada nak minum air kosong atau nak minum air dalam tin2 tu..
Kami semua pilih air kosong sahaja..
My adik manja. Bila semua orang dah surrender,semua lauk pergi kat dia. Nampak 2 pinggan lauk berhampiran pinggan nasi dia..
Dari kiri, ayah, mak dan makcik yang kami panggil mami..
masa ni masing2 dah kenyang..
Semua ikanpun dah tinggal tulang..

Lupa pula nak bagitahu..
Kami makan 3 jenis ikan..
Salah satunya ikan siakap..yang lain tu saya tak pasti jenisnya..(masa makan ingat, sekarang lupa..)
Udang, ketam, sotong dan juga kepak ayam..
Nasi siap tambah lagi 2 pinggan..(9 pinggan semuanya)

Lepas ini saya akan cerita pasal perjalanan kami ke Kundasang dari KK..
Kundasang ni macam Cameron Highland..
Chalet tak perlu aircond or kipas.
Menarik beb~

9 comments:

Abd Rahim said...

Rindunya aku kat Sabah..kg halaman kue..
ada tak daki Gunung Kinabalu...??

Nadiene said...

oowww,, ade lgi ea sambgn ,, cepat2 kak,hohoh.. cari idea nie.

noorafzan.blogspot.com said...

mr kamikaze..
oo..sabah kat mana?
saya x pi daki la bro..
takat pegi kat kinabalu park je..=)

noorafzan.blogspot.com said...

fiD.
haaa..
cari idea pe dik..?

sonata anak kancil said...

salam, rasanya hampir dah 2 tahun tak ke Sabah..bila la nak ke sana lagik! seronok kan ke sana....masa tak sesuai...

Aidy Shahiezad said...

bersiri-siri cerita sabah nie...
hehehe... ;)

noorafzan.blogspot.com said...

sonata..
hehe..
tu la..
skang nih musim panas..
air kureng kat sana..
better pegi ujung tahun...

noorafzan.blogspot.com said...

Aidy..
haruslah bersiri..
sebab ada byk benda nak citer..
ekeke~

Nadd said...

tetelan2 ayaq liur tgk mkanan tu..
mst fresh sume kan..
nak g sabah jugak laa...
huhu

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics