Followers

Monday, March 22, 2010

Love World Love Sloggi

Love World maknanya ialah menyayangi dan mencintai bumi..
Saya yakin semua orang akan mengaku sayangkan bumi..
Siapa tak sayang sila berambus ke planet lain. Ada banyak lagi planet yang single and available untuk dihuni.

Sayapun sayangkan bumi. Bumi ini indah. Bumi ini unik sebab bumilah satu-satunya planet yang ada hidupan. Planet yang lain hanya tanah (err..yakin ke ada tanah di sana..) gersang.
Tiada air, oksigen, pokok-pokok, haiwan pelbagai jenis, manusia pelbagai jenispun ada.
Tidakkah itu cukup untuk buat saya cintakan bumi.
Saya cintakan segala yang semulajadi di bumi ini termasuk pokok-pokok, haiwan-haiwan, serangga-serangga, bukit bukau, gunung ganang, air terjun, sungai, laut dan banyak lagi yang tidak tercemar dan terkorban demi mengejar kemodenan.
Tapi, sayang sahaja tak cukup kerana apa yang penting ialah berjuang untuk apa yang kita cintakan supaya ia tidak sia-sia.

Jadi, apakah yang perlu saya lakukan sebagai salah satu bukti cinta saya kepada bumi?
Senang sahaja caranya dan bukan saya sahaja yang mampu melakukannya.
Anda semua juga mampu untuk menjadi pencinta bumi yang tegar.
Satu ayat sahaja sudah cukup untuk membuktikannya iaitu 'Love World Love Sloggi'.

Bagaimana ia dapat membantu?
Sloggi telahpun dengan bangganya memperkenalkan rangkaian pakaian dalaman keluaran mereka yang eco-friendly di mana setiap produk dihasilkan daripada bahan kitar semula.

sloggi

Dengan mencintai Sloggi dan menyokong mereka dengan cara menggunakan produk Sloggi sebagai ganti kepada jenama lain yang tidak eco-friendly itu, kita telah berjaya membuktikan cinta kita kepada bumi.

Jadi, marilah kita sama-sama berusaha menyelamatkan alam semulajadi yang indah daripada musnah dan hanya menjadi sejarah.

2 comments:

Aidy Shahiezad said...

sy sayang bumi...

tp, adakah bumi sayang saya juga ??

hehehe.. ;)

noorafzan.blogspot.com said...

bumi sayang kita..
sebab kita tak tunjuk sayang kat dia, tu yang die buat2 macam tak sayang..=)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics