Followers

Wednesday, November 17, 2010

Pengaruh Youtube: Ayah tengok video menarik!

Salam semua. Sejak akhir-akhir ini tiap-tiap malam ayah saya akan online. Ayah saya gunakan internet semata-mata untuk buka youtube. Maju tak majulah bapa saya. Nasib baik dia hanya pandai play video di youtube sahaja, kalau dia pandai berfacebook dan berblogging memang haru..
Tiap kali selepas maghrib, dia akan on PC, buka Mozilla Firefox terus sahaja dia cari youtube. Lepas itu dia cari VIDEO WAYANG KULIT KELANTAN. Woohoo anak jati Kelantan macam gitulah gamaknya. Tiap-tiap hari layan VIDEO WAYANG KULIT. Bila sudah bosan, dia beralih pula kepada lagu-lagu dikir Kelantan. Bukan setakat ayah sahaja yang suka, dengan saya-sayapun suka dengar kadang-kadang. Lirik lagu kadang-kadang lucu tapi penuh pengajaran. Tak adalah tangkap leleh sahaja macam lagu biasa kita dengar ini.
Lepas sudah bosan ulang-ulang tengok dan dengar lagu yang sama maka dia akan tukar balik tengok WAYANG KULIT lagi-lagi versi animasi. Macam gitulah seterusnya. Nak tengok video animasi yang di adaptasi daripada wayang kulit popular yang watak utamanya ada Wokyoh, Samad dan Said. Meh saya share salah satu videonya di sini.

Tiap kali ayah pasang video ini dan seangkatan dengannya memang saya akan join dan gelak guling-guling sebab lawak. Orang Kelantan memang kreatif melawak kan. Nasib baiklah ada 2 PC di rumah ini. Satu letak di ruang tamu dan satu lagi di bilik saya. Yang di ruang tamu itulah yang ayah saya selalu guna. Kalau ada 1 PC sahaja mesti berebut tipa-tiap malam nak guna. hoho~

6 comments:

Raji and Yeen said...

huhu
klakar video klate nih ;D
air neskopi xD

noorafzan.blogspot.com said...

lawak kan..
dulu2 hari2 layan.
tak jemu2.

Fahim 'n Alin said...

haha.. xlame ag, dia ada blog, msti salu terjah blog anak dia..heee..jln2.. folo, nice blog

apdm said...

salam...

suka wok yoh dia tue...

noorafzan.blogspot.com said...

FAHIM 'N ALIN..

uuuu..
tak kot.dia lag isuka berkebun..
thanks ye..

syira..
ahaa..
wokyoh lawok.

Redbloodsnow said...

HEHEHE..KLAKAR AH VID TUH YUNK :)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics