Followers

Wednesday, November 3, 2010

Alhamdulillah :Demam ibuku makin berkurang!

Salam pagi semua.
Terima kasih atas doa kawan-kawan supaya ibuku yang diserang demam cepat sembuh. Anak mana yang tidak risau bila ibu tercinta tiba-tiba jatuh sakit. Memang ibuku dah lama sakit kencing manis tapi dia jarang demam. Dan bila dia demam memang 'teruk' sampai dia sendiri rasa tak tahan. Sampai menangis menahan sakit.

Pagi ni pergi jenguk mak sedang tidur. Ayah kata mak dah makin sembuh. Mungkin penangan ubat semalam di tambah dengan pelekat pembuang toksin yang dilekatkan pada kedua belah tapak kakinya buat dia cepat segar. Semalam dia mengadu panas sebab pakai pelekat di kaki itu sampai kena on Air Cond. (ohhoo..bilik mak ayah saya best sebab ada pasang air cond tau.)

So, saya dapat pergi kerja dengan hati yang sedikit lapang. Dalam masa yang sama akan berjaga-jagalah sebab mungkin ayahpun kerja jadi tak ada orang nak jaga mak selagi abang saya tak bangun tidur. (Abang saya macam kelawar. Tidur lewat pagi bangun tengahari..). Kalau petang ini saya balik tengok mak masih tak sihat, kami akan hantar mak ke klinik/hospital. Risaukan kakinya terkena jangkitan akibat cakar kucing. Almaklumlah orang yang berpenyakit kencing manis kalau terluka sikit memang bahaya. Luka lambat sembuh dan kalau ada jangkitan boleh jadi lebih teruk. Hoooo..tak mahu fikir yang bukan-bukan.

Bro Isa ada cadangkan makan Apricot Seed. Macam nak mencuba sahaja. Manalah tahu ada kesan positif pada kesihatan mak dengan izin Allah SWT kan?.

AtieAbid pula cadangkan intra. Err..tapi intra tu pekebende eh? mana mahu cari?

Update pukul 3.45 petang :
Tadi tengahari saya call rumah dan mak jawab. Nampaknya mak dah makin segar sebab boleh jalan untuk menjawab call. Tapi bila tanya mak kata sakit lagi dan tak lalu makan. Tapi dia gagahkan diri jugalah menelan ubat. Dia pesan minta belikan kuih Tepung Bungkus. Err..korang tahu ke kuih itu macam mana? Errmm..kuih tu bungkus ala-ala lepat pisang. Tapi kaler dia putih dan rasanya ala-ala kuih tepung pelita tapi ada inti kelapa parut sama gula melaka. Kuih ini jarang jumpa tapi kat cafe office saya ada jual. So, tadi sudah beli RM2.00. Makan puas-puas ye mak?

p/s : entry next saya cerita ya apa berita gembira yang saya nak cerita dalam entry semalam. =)

9 comments:

AtieAbid said...

semoga mak afzan cepat sembuh ye. cuba afzan bg mak afzan minum Intra. mak angkat atie minum Intra, luka kat kaki dia cepat sembuh. dia pun ada kencing manis. insya Allah dengan izin-Nya suma tu kan. kita cuba ikhtiar. ramai doktor bedah yang bg pesakit dia minum Intra nie.

Mata Pena Fadz said...

smoge ibu awk cpat sembuh yew....
ibu en.boyfie sy juga m'alami sakit kncing manis....sebuln yg lalu kaki nye terpakse dipotong separas lutut...krna infeksi luka....
skrg ibunya jln dgn kaki palsu....
prhatian lebih diperlukn...jdi ibu awk kne slalu jage mkn minumnye...sy harap ibu awk cepat sihat....amin...

saya_arief said...

semoga mak cik cepat sembuh ye..
amin..
:D

Lady Waleane said...

semoga your mom cepat sembuh...

me said...

alhamdulillah :)

Cik Bulat said...

Alhamdulillah..
semoga cepat sembuh..:)

said...

salam..

semoga mak afzan cepat sembuh....

amin

noorafzan.blogspot.com said...

kawan2,
thanks ye atas doa dan ucapan tuk my mom.
semoga doa anda2 semua itu termasuk saya terkabul..
Aaamin...

Anna Boleyn said...

hmm~ alhamdulillah. ta terbayang hana klu mak hana sakit. buat masa ni dia sihat lagi. hmm~ sedih lah baca entry pasal orang tua tak sihat ni.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics