Followers

Tuesday, August 24, 2010

Bulan Puasa : Bulan untuk diet ke?

Salam semua..

Mesti ada yang perasan yang akhir-akhir ini.
Ku jarang dapat jejak blog kawan-kawan.
Mana yang sempat sahaja saya pergi.
huhu~

Sebabnya ialah demam yang saya ceritakan itu hari.
Itu bukan demam biasa sebab demam itu disebabkan ada radang tonsil di anak tekak.
Kamu tahukah apa itu radang tonsil?
ermm..kejap ye saya bagi link yang menerangkan secara lengkap berkenaan sakit ini.
Klik SINI untuk maklumat lanjut.
[tonsil.jpg]
Ini radang tonsil yang telah kritikal. Saya punya tak teruk.=)

Gejala yang saya kena ialah;
  1. Demam yang agak teruk.
  2. Sakit tekak tapi tak berapa teruk.
  3. Selalu ada kahak.
  4. Sakit badan ( lemah gitu)
  5. Suara dah lain macam.
  6. Memang ada bengkak dekat anak tekak.

Fuhh...
Banyak juga ye yang saya kena.
Demam tu sekejap sahaja.
2 hari kot.
Tapi gejala lain tu memang sampai sekarang masih terasa.
Ohh...lupa.
Lagi satu gejala ialah saya akan jadi extra kuat tidur.
Memang tahap mengantuk itu tak dapat ditahan-tahan dan ubatnya ialah tidur.
Paling tak tahan semasa sedang bekerjalah.
huhu~

Malam tadipun saya langsung tak mengadap PC selepas berbuka.
Tarawikh ke mana..Isyak ke mana..
Memang tidur selepas tengok berita sampailah ke pukul 4.40 pagi.
Masa itulah saya solat Isyak dan seterusnya sarapan (err..sahur)..

Kesan yang baik (eeerrr..baik ke ek?)
Bila kena radang tonsil, makan memang tak banyak.
Saya makan hanya ketika berbuka dan juga sahur.
Memang langsung tak lalu nak makan di antara waktu tersebut.
Itupun masa berbuka dan sahurpun tak berapa lalu.
Nasi sesenduk sahaja dapat ditelan.
Mungkin bagus untuk mereka yang nak berdiet.
hehe~

Oleh kerana tak mahu diselubungi misteri kelemauan di bulan ini, saya dah mula minum nescafe ketika sahur.
Kesannya memang bagus sebab saya berjaya tidak tidur selepas subuh.
Yeaaahooo~
(err..ke disebabkan tidur terlebih malan tadi?)
Dan berjaya juga menaip entry ini.
Seronok-seronok.

Ok, jom jalan-jalan ke rumah kawan-kawan.
Blogwalking time!

p/s : sumber gambar : google

25 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics