Followers

Monday, February 1, 2010

Cerita budak nakal siapkan kerja sekolah..=)

Minah hari ni pergi ke sekolah dengan semangat berkobar-kobar..
Dia yakin kerja sekolah telah 'siap'.
Hanya tunggu untuk dihantar sahaja.

Masuk sahaja kelas, Minahpun terus duduk di mejanya yang terletak dihadapan meja guru..
Tak lama selepas itu Cikgu Bakar yang mengajar Sains pun masuk ke kelas.
Kelas bermula dan seperti biasa semua pelajar di kehendaki menghantar buku latihan masing2..

Setelah semua murid menghantar buku latihan, Cikgu Bakar memeriksa sekali lalu setiap buku2 tersebut.
Mukanya berkerut apabila sampai ke buku latihan Minah.
Di panggilnya Minah ke hadapan.

"Minah, kenapa kamu hantar buku yang tak siap latihannya?"

"Eh, biar betul cikgu. Saya ingat lagi latihan itu sudah siap."

"Kenapa kamu yakin sangat ni?. Dah sah buku latihan ini awak punya. Takkan saya nak berbohong."
Cikgu Bakar dah mula terbakar dengan murid seorang ini.

Minahpun mula menerangkan dengan gaya bebasnya. Turun naik tangannya meyakinkan Cikgu Bakar.
"Betul cikgu.Begini ceritanya cikgu. Semalam, sedang saya memerah idea untuk menjawab latihan saya tiba-tiba rasa dunia jadi gelap.
Tiba2 datang seorang bidadari cantik.
Dialah yang membantu saya menyiapkan latihan ini dan telah masukkan buku latihan ini ke dalam beg sekolah saya selepas itu. Betul cikgu. Saya tidak bohong."

"Ye, kamu memang tak bohong..kamu mimpi latihan kamu dah siap..
Sekarang, kamu pergi bawa kerusi kamu ni ke luar kelas.
Berdiri di situ sampai kelas saya tamat."

Minahpun akur dan berdiri di luar kelas sambil memandang ke dalam kelas melalui celahan tingkap dengan pandangan sayu..
Cubaan kali ni tak berjaya..

12 comments:

ami auni n auji said...

ahahahaa... sian kat budak tue... huhu. bagi laa alasan logik skit..

TMUkmkd said...

bohong cara berseni :p
aku suka baca style novel gini :)

Nadia said...

jalan2 di blog anda...hehe

Anonymous said...

hahaha.. sengal jela... sian kne diri kt luar.. xD

Nadiene said...

macam cite bwg puthih n merah nie, awkawkwakwak

alizankamar said...

hahaha....
cam pernah buat jer....

noorafzan.blogspot.com said...

Qismina..
haha..
mmg la biol sikit die tuh..

noorafzan.blogspot.com said...

TMUkmkd
hehe..iye ke suka..
lepas ni akan jadi cite berkala dalam blog saya nih..=)

noorafzan.blogspot.com said...

miss keroppi..
hehe~
sile2..

noorafzan.blogspot.com said...

mai..
padan muka.
sape suruh die tak wat keje skolah..

noorafzan.blogspot.com said...

fiD..
Ahha..sebab die ada bidadari kan..

noorafzan.blogspot.com said...

alizan...
serius..
awak ni nakal la time sekolah ye..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics