Followers

Thursday, February 11, 2010

Fakta2 tentang CNY Celebration..=)

Chinese New Year dah semakin hampir..
Ada beberapa perkara yang saya nampak agak 'menggila' sejak akhir2 ini..

1) Jalan time balik kerja sesak luar biasa setiap hari..
Saya punya hipotesis pasal ini banyak..
--> sebab semua orang lagi2 chinese balik awal sebab nak prepare untuk raya..
--> sebab semua orang tak kira bangsa gila shopping. Maklumlah ada SALES..
--> sebab semua orang tak cuti (semua gi kerja tak amik cuti..) sebab cuti raya kan lama..

2) Shopping Mall semua nampak merah..
Maklumlah decoration semua berkaitan dengan CNY yang berkonsepkan warna merah..

3) Ini saya nampak di Office..
Kebanyakan chinese akan tukar style rambut. Ada yang mewarnakan rambut menjadi
merah (sama dengan warna konsep CNY).. Ada juga yang potong pendek, kerintingkan
dll..

4)Yang ini saya rasa semua orangpun tahu..
Masa inilah buah limau dalam kotak warna merah, berbalut plastik merah berlambak di
pasaraya.. Heaven2..=) (hantu limau macam ni lah..)

p/s : Cuti kali ini family saya tidak balik kampung seperti selalu..
Jadi, sayapun berpeluang untuk buat OT sehari (OT kami lain..tak dapat duit, tapi
dapat extra cuti..)

10 comments:

angahfarah said...

salam afzan..
ohho~ aku mlm ni ada dinner compny..biasa dinner time nk CNY..so,dak2 ofis duk sibuk psl dressing..hehe~ aku pakai je bj ape yg ada..janji dtg makan2..hehe~
so, plan jejalan dgn famly ker cuti ni?

Bukan Bidadari said...

aku akan bersesak2 besok malam balik ipoh.. adesss....

lily lotus said...

selamat bercuti panjang...

noorafzan.blogspot.com said...

angahfarah..
salam farah..
wahh..bestnye..
x pe la..janji sempurna bajunya kan..
selamat berdinner..
ko cuti lama tak?

noorafzan.blogspot.com said...

ema..
selamat bersesak la yea..huhu~

noorafzan.blogspot.com said...

lily lotus..
thanks..yea..=)

Azizah Omar said...

epi cny. hehe. :)

noorafzan.blogspot.com said...

epi raya 1Malaysia..
hehe~

Aidy Shahiezad said...

1) tambah satu lg, sbb ramai orang dah takde hati nk dok opis lelame... 5.30 je smua cabut... hehehe.. ;p

2) yerp btul... penuh dengan bebola merah yg bergantung gayut di sana sini...

3) owh, ok... fakta nie mmg baru tau... so, nk kna tukar style rambut la nie ?? adesss... nk buat style ape plak ek kali nie (sambil pikir)??

4) haha... tak payah gie pasaraya pun... dekat opis nie je pun dah menimbun limau diberi oleh vendor2 yg rata-ratanya adalah kaum cina... tp, sy tak makan limau.... huhuhu... ;)

noorafzan.blogspot.com said...

Aidy.
ahaha~
betul2..
ape lagi..pass 1 sekotak kat saya..=)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics