Followers

Tuesday, September 21, 2010

Journey to Pantai Timur: Cherating fullbooked? I Jalan makin sesak lepas raya?

Salam pantai timur lagi dari awek Selangor.
Hari ini selasa yang indah lagi permai. Saya pergi kerja macam biasa. Satu benda yang saya notice sejak naik cuti raya ini, lately jalan makin sesak pula. Sebelum ini jalan tak sesesak ini. Adakah raya menjadi titik dimana pertambahan mendadak kereta dijalan raya berlaku. Semua orang nak pergi balik kampung beraya pakai kereta baru kot. Tu assumption awalku sebab ramai orang yang beli kereta baru sebab nak pakai raya. Apakah?

Macam biasa Toksu masih berada di rumah kami. Dia tidur sebilik dengan saya. Nasib baik Toksu jenis yang tidak kisah dan tak cerewet. Tapi kasihan juga dia sebab bilik saya itu siang dan malam sama sahaja suasananya. Gelap bila tutup lampu. First day dia tidur terbangun lewat subuh. Minta maaf ye Toksu ku sayang.

Berbalik kepada cerita saya ke Pantai Timur. Last part saya kata nak pergi singgah CHerating kan? Hmm..memang berhajat besarlah nak bermalam di Cherating sebab rumah atuk dan nenek memang sangatlah penuh dengna manusia masa-masa kenduri besar macam ini. Sure tak ada ruang untuk keluarga kami bernafas nanti. Kami memang bercadang untuk pergi ke majlis kenduri itu siang sahaja (pergi balik hari sahaja).

Sampai sahaja di Cherating specifically ke chalet yang biasa kami kunjungi, Duyung.
Kami dapati suasana agak lengang. Harapan kami nampak cerah dan yakin ada chalet utnuk kami bermalam nanti. Kami parking betul-betul dekat dengan kaunter.

Bila ke kaunter, memanglah ada chalet tapi bilik besar yang agak jauh sedikit daripada beach dan mahal sikitlah (bilik besar kan). Kami duduk semasa urusan mendapatkan chalet. Kakak saya tengah nak tanya-tanya pasal bilik kosong dan harga sewa bilik di situ.

Tapi yang tak bestnya, kami hanya boleh masuk pukul 5.30 petang nanti. Bilik ada tapi belum dikemas katanya.huhu! Masa itu jam baru pukul 3.00 petang. Jadi, kami bayar deposit untuk 2 bilik dan terus masuk kereta dan gerak pula ke pekan jalan-jalan cari pasal.

Kami semua tak nak duduk menunggu di situ. Lagipun semua orangpun sudah lapar rasanya.
Nak makan. Nak makan. haha!

Memang betul-betul cari pasal sebab hari itu raya ke 2 kan. Manalah meriah pekan Kemaman dan Chukai yang kami terjah itu. Lengang sahaja sampaiah kami jumpa satu kedai mamak di pekan Kemaman. Tapi yang tak bestnya tak ada roti canai. Katanya tepung habis! Cesss..

Disebabkan lapar, kami memang langsung tak bergambar di kedai itu. Mak, ayah dan adik saya makan nasi berlauk. Manakala yang lainnya order maggi goreng mamak yang bagi saya tak berapa sedap. Err..mungkin sebab saya masih belum pulih sepenuhnya daripada sakit.

p/s : Hanya Watson dan beberapa kedai makan cina sahaja yang buka selain daripada kedai mamak yang kami singgah lepak itu.

6 comments:

Unknown said...

SALAM,
SERONOK MEMBACA N3. BIASALAH HOTEL2 NI DI MUSIM PERAYAAN SELALU PENUH DAN MAHAL PULAK TU.

cik helena said...

wwwwit..cantik kete!

noorafzan.blogspot.com said...

LF..
itulah pasal.
yang peliknay ramai melayu cam kami.
huu..

cikhel..
terima kaceh..
byk belanja pakai kete cantik camtu.
hoho~

Tok Rimau said...

Selamat hari raya. Mf Zhr Btn.

noorafzan.blogspot.com said...

tok rimau..
selamat hari raya.

farah syahirah said...

boleh bagi info pasal chalet ni tak? please, sangat2 mengharap. reply at my blog boleh?

ni link, http://stella-farahsyahirah.blogspot.com

pleaseeeee! :)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics