Followers

Monday, September 27, 2010

Nuffnang earnings : Nak cash out kali ke 2 ni.

Punyalah lama saya tak cash out nuffnang punya pendapatan. Rasanya last saya tekan cash out tu masa Valentine Day la konon2 iaitu 14 Feb 2010. Sekarang sudah nak masuk Bula October pun.
Hampir 7 bulan setengah jugalah saya simpan sahaja earning tu dalam akaun. Tapi hari ini saya rasa dah sampai masa untuk cash out. Memang betulpun amountnya RM3XX.XX. Hehe~



Amount nya memang tak banyak tapi bolehlah. Banyaknya daripada ProjectAlpha instant blogging contest dan juga duit incentive Gatsby Street Fair. Kalau tak memang RM1XX.XX lah kan. Dulu masa first cash out amoutnya pun ialah dalam RM1XX.XX .Untuk mendapat sebanyak itu saya perlukan 7 bulan setengah juga. Aik, baru saya perasan saya cash out setiap 7 bulan setengah. So, estimate next cash out mungkin hujung bulan May tahun depan.

Tengok tu. Sebagai beginner memang ambil masa nak kumpul earning. 7 bulan setengah baru RM100 lebih. First earning yang saya buat ialah selepas sebulan sign up sebagai ahli nuffnang. Itupun hanya RM1.65 sahaja. Lepas itu barulah earnings makin bertambah. So, yang baru seminggu dua sign up nuffnang tu bersabarlah ye sebab konsep berblogging ini kalau untuk dapat pendapatan semata-mata memang tak bawa kita ke manapun. Pendapatan ini sekadar macam bonus tambahan la selain daripada dapat tambah kawan dan tambah juga pengetahuan kan.

So, saya akan tunggu cek nuffnang kedua sampai.=)

28 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics