Followers

Saturday, September 25, 2010

Jalan-jalan di Pantai Timur : Pengalaman Rare di Paka!

Kami gerak daripada kampung kami di Ajil, Hulu Terengganu kira-kira pukul 5.00 petang waktu Malaysia timur. Perjalanan kami memang lebih santai daripada perjalanan pergi sebab kiri kanan bandar dan kebanyakan jalan ada lebih daripada 1 lane dilengkapkan pula dengan traffic light. Sampailah kami di pekan Paka.

Depan tu kelihatan traffic light sedang hijau. Kereta kami dipisahkan oleh satu kereta. Tiba di kereta abang lampu dah kuning. Erm, alamatnya dorang lepas tapi kami pula tersangkut dek traffic light merah. Kelihatan dari jauh abang parking di tepi jalan. Bila kereta kami dah lepas, mereka tak gerakpun. Kamipun terus parking belakang mereka. Ayah keluar terus menuju ke kereta kami.

"Mak nak minum" sambil menunjuk ke arah Restoran Nasi Lemak Kukus Paka di sebelah kiri kami. Aiseh, nampaknya kena berhenti di situ dahululah. Dapat pekena teh tarikpun sudah bagus. hehe~

Sampai-sampai sahaja, kami dudk di meja bulat bawah khemah. Khemah siap ada renda-renda macam nak meraikan YB gayanya.
Khemah yang meriah.

Datanglah seseorang membawa kertas sertas sebatang pen.
Ingatkan nak tanya order tetapi bukan. Dia serahkan kertas dan pen itu kepada saya minta tulis air apa nak di minum oleh kami semua. Lepas dia bagi kertas dan pen itu, terus dia cabut. Katanya akan datang balik kutip kertas itu. Aikk..dah macam self service dah ini.

Tak cukup dengan itu, ada lagi yang lebih menarik. Tak lama selepas itu, seseorang tadi itupun datang ambil kertas yang dah siap tulis air yang nak diorder dengan pen.

" Nanti pergi ambil sendiri air ye di sana" sambil tunjuk ke arah dapur tempat bancuh air.
Adess.. sudahlah order tulis sendiri. Airpun kena pergi ambil sendiri juga.

Bila ditanya apa makanan yang ada di kedai ini tuan kedaipun menjawab ada nasi lemak kukus sahaja. Haha..dah betullah itu. Kata nama kedaipun Nasi Lemak Kukus. Takkan nak masak nasi minyak pula kan. haha. Terkena lagi kami. Nasi kukuspun kena pergi order dan ambil sendiri di kaunter.
Adik dan abang sahaja yang nak makan nasi. Kami semua tak terasa lapar. Lagipun nasi lemak sahaja yang ada kan. hmm.. Minuman atas meja itu semua pergi ambil sendiri.

adik tengah setting nak makan nasi lemak kukus

Masa pergi ambil air itupun baru perasan yang ambil order itu jugalah tukang buat air. Patutlah suruh tulis air yang nak di order sendiri, rupanya pekerja kedai tak cukup. Mungkin sebab masih bercuti raya. Nasib baiklah buka juga kedainya walaupun tak cukup kakitangan.

abang tengah kusyuk mengadap nasi
Inilah first time kami pergi restoran yang macam ini. Kalah kedai makan cara buffet. Lepas dah habis minum-minum dan makan-makan, kamipun gerak pulang. Sampai ke Cherating masa dah masuk maghrib.

p/s : jangan ditanya sedap ke tidak nasi lemak kukusnya sebab sayapun tak sempat merasa. haihh~

7 comments:

cikpia said...

kat sini ada gak style tu............... tulis sendiri...... tapi amik sendiri tu cam pelik sket.... he he......

Anonymous said...

Good fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

velasrizal said...

jauhnye jln smapai paka cik afzan ni

noorafzan.blogspot.com said...

pia..
ahaha..
tu la..
pelik nau..

anonymous.
ur welcome!

rizal..
saja singgah paka.besh!

hamzah ian said...

pergh.. gile ah

AtieAbid said...

hahaha...kelakar plak ada mcm tu...nasib baik xde service tax ye..hahha..

noorafzan.blogspot.com said...

hamzah..
mmg gile rare.
tak jumpa tempat lain ni.

atie..
taksure pula pasal tax.
kalau ada kena claim nih.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics