Followers

Monday, September 27, 2010

Ucapan Terima Kasih : Susah ke?

Terima Kasih..

Ucapan ini adalah ucapan yang cukup untuk membuatkan seseorang rasa dihargai.
Ya, cukuplah dengan ucapan terima kasih yang ikhlas, hati orang yang berkenaan itu akan jadi sejuk, lapang, damai dan yang baik-baik sahajalah.
Walaupun kadang-kadang disusuli dengan ucapan balas,

"takkan terima kasih aje. Makan-makan tak ada kah?"

"takkan ucapan sahaja. Belanjalah minum seteguk dua."

Apa yang penting kita dahpun membayar hutang kita dengan ucapan 'terima kasih'
Belanja tak belanja tu sudah masuk isu lain.hehe~

Tapi kadang-kadang kita akan jumpa juga orang yang tak reti ucap terima kasih.
Minta tolong lepas itu bila dah tolong, terus blah macam gitu sahaja.
Walaupun kita membantu dengan niat ikhlas tanpa inginkan apa-apa balasan, bila orang yang kita tolong itu tak ucap terima kasih mesti kita rasa lain macam kan?
Rasa macam tak dihargai. Rasa macam kita dipergunakanpun ada. Paling takbulehbelah bila rasa macam orang itu sombong.

Erm, ucapan terima kasih itu bukannya kena bayarpun kan.Tak keluar duitpun.
Hanya sediakan mulut yang tersenyum manis dan hati yan tulus ikhlas kemudian ucapkan 'terima kasih'.

Adakah orang yang tak reti nak ucap 'terima kasih' ini ada berkaitan dengan ego?
Ada ke kaitannya?

p/s : entry ini tak ada kaitan dengan sesiapa .Kalau ada yang terasa, itu hanyalah keterbulan kebetulan.

12 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics