Followers

Thursday, September 30, 2010

Jalan-jalan Pantai Timur : Back to KL

Salam Pantai Barat semuanya ye (sebab dah balik Pantai Baratpun)
Ini edisi terakhir catatan perjalanan kami ke Pantai Timur untuk versi Raya.
Hari Isninpun tiba (hari terakhir kami menghirup udara Cherating).
Masa ini memang haru sikitlah sebab bangun-bangun pagi sahaja semua orang mengadu sakit perut dan terkena cirit birit. Masing-masing berebut toilet. Sampai my sis kena pergi klinik sebab dia tak boleh makan ubat sebarangan takut membahayakan kandungan. Sambil-sambil itu kami berkemas sebab dah nak check out kan. Dalam pukul 2 kamipun bertolak balik.

err...ni lah rumah kami. Memang terperuk ke dalam dan paling sejuk sebab tepi hutan dan tepi tangki air.

Ini pula rumah my sis dengan suami. Rumah ini jadi tempat lepak dan tempat makan. Semua makanan sumbat dalam rumah ini. Semua barang-barang disumbat dalam kedua-dua kereta sebab dah nak balik.

Perjalanan balik memang agak meyeksakan lagi-lagi kepada emak saya sebab sakit perut dia masih belum reda. Baru sahaja masuk highway Jabor sudah mencari toilet. Dua kali jugalah dia keluar masuk toilet sebelum kami bertolak semula. Kemudian kami berhenti di Temerloh. Masa ini mak tak ada pula mengadu sakit perut. Mungkin sebab perut sudah kosong dan tak ada apa yang nak dibuang sudah.
Ayah snap gambar kami turun daripada kereta. Dimulakan dengan abang ipar.

Kemudian saya dengan mak pula jadi mangsa tangkapan.

Diikuti pula oleh abang sayadan terakhir adik bawah saya. Kakak saya mungkin ayah tak sempat nak snap kot.
Kami terus sahaja mengorder apa yang patut untuk dimamam.
My sis, saya dan mak duduk lepak minum. Air Redbull tu abang dan abang ipar punya. Sebagai driver mereka berdua kena ada tenaga lebih sikit kan. Di sini sempat lagi beli burger. Kali ini burger dia sedap! Tak macam burger sebelum ini di RNR Gambang.

Lepas makan dan minum, kami semua lepak di tepi toilet lagi. Rasanya adik bongsu pula yang 'lepak' dalam toilet lama-lama.
Sempat lagi ayah saya snap gambar kami secara haram candid.

Haa..barulah cun ambil gamabr macam gini tapi kenapa mak saya kenyit mata. Ooo..nak mengurat ayah ye..ahaha!

Inilah perhentian terakhir dan gambar terakhir kami sebelum sampai KL. Kali ini memang amat bermakna sebab hampir semua adik beradik ikut pulang ke kampung. Sebelum ini memang ada sahaja yang kena tinggal menjaga rumah.

So, next family trip ayah kata nak ke Bukit Fraser. Memang orang kata di sana tak ada apapun yang menarik tapi bagi kami menarik tak menarik itu kami sendiri yang kena 'create'. Kalau tempat menarik tapi kami tak enjoy betul-betulpun tetap takkan menarik juga kan.

aidaberdesup said...

tanya ayah , ble nak pie bukit fraser beb...
aku x sabo nie..

♥ 미스 kiera ♥ said...

uhhuu..
bukit fraser..
pening kepale nk tggu smpai...
jln mcm ular kene palu!

aida..
nanti la..
takkan tahun ni juga.
tunggu ko beranak la.

ctiey..
ye ke?
ibu mengandung macam aida berdesup tu mmg tak buleh la kan awak.

meoafzan said...

bestkan cuti2... :D

black_mel said...

lawa challet...smlm berapa?

black_mel..
semalam RM75 je. Selesa dan besar =)