Followers

Monday, September 20, 2010

Journey to Pantai Timur:Puchong - Gambang! I blogger Intanurulfateha private blog?

Salam Pantai Timur daripada awek yang bukan orang Pantai Timur tapi mak ayah dia orang Pantai Timur. Awek yang tak gemar conteng muka dengan mekap tapi amat suka pakai krim muka dan compact powder. Juga awek yang tak pandai menggayakan shawl tapi di pagi raya nak juga mencuba shawl yang akhirnya ditukar dengan tudung lain selepas sesi bergambar.
Ini gambar close up awek itu semasa hari raya pertama. Entah kenapa nak tepek juga di permulaan entry.

Seperti yang saya dah maklumkan, raya kedua kami ke Pantai Timur. Bangun pukul 6 pagi sebab baru nak prepare dan packing pakaian dan kelengkapan untuk 3 hari di sana. Maklumlah raya pertama saya 'tumbang' kerana tidak sihat. Malah semasa raya pertama saya siap bagitahu tak nak ikut pergi Terengganu sebab tak tahan sangat dengan rasa tak sihat itu. Tapi pagi raya kedua, saya rasa macam dah segar sedikit dan mula semangat nak packing segala.

Dalam pukul 10, kamipun bertolak dengan 2 kereta iaitu kereta waja abang dan baby oren saya. Jalan lengang sampailah kami tiba di Karak. Jalan punyalah sesak dan slow. Pelik juga sebab raya ke 2 pun jalan sesak juga ini. Rupanya jalan sesak sebab ramai orang nak ke Genting Highland. Lepas sahaja exit Genting highland jalan clean and clear. Dan hati kamipun automatik jadi lapang.

Abang saya memandu wajanya dengan tenang. Ayah saya yang rajin snap-snap ni.

Kami memang langsung tak berhenti sehinggalah sampai di Gambang. Katanya mak nak minum di situ.

Siapakah 2 jejaka yang ganteng ini? Tak nampak rupa pula.

Cak! haha..inilah dia rupa adik-adikku yang hensem lagi bergaya. Siap berkaca mata hitam lagi.
Yang berbaju belang itu, adik bawah saya. Umur diapun muda setahun sahaja berbanding saya. Yang berbaju coklat itu pula adik bongsu. Dialah yang sedang belajar di IKM Sik itu.
Dua-dua masih single mingle lagi. Ada yang mahu isi borang kah?

Kami (saya dan my sis) melepak tunggu semua orang sampai. Ada yang pergi toilet. Ada yang sempat makan angin dahulu.

Bila semua dah sampai, sayapun pergi beli air untuk semua orang. Yang lain pergi mencari makanan masing-masing. Mak, adik bongsu dan ayah makan laksa penang. Memang sedap laksa penang di Gambang ini. Kami dah 'mark' kedai ini sejak sekian lama. Saya, abang dan adik bawah saya pula makan burger yang tak sedap. Nasiblah dapat burger sejuk yang rotinya tak dibakar langsung. Kakak dan abang ipar pula makan nasi berlauk.

Lepas makan, kami melepak sekejap menunggu lagi. Lepas makan ada sahaja yang nak masuk toilet lagi. Sempat snap 3 stooges ini.

Sempat lagi snap gambar sementara tunggu 'driver' ambil kereta bawa depan kami.
Punyalah pemalas semua nak berjalan ke kereta. haha~

Kami gerak semula ke destinasi kami iaitu Cherating.
Cherating, tunggu kami datang!

p/s : Cherating ini sudah jadi macam destinasi persinggahan yang wajib bagi kami sekeluarga bila pergi Pantai Timur.

p/s : Tadi try open blog Intanurulfateha tapi tak boleh , kenapa private kan blog dik? huhu. Please dont!

Update terkini : Alhamdulillah dah boleh buka blog dia. Sis, jangan tutup eh. rasa macam sakit jantung tadi!

16 comments:

Unknown said...

haha...happy family..
ni mestti ada sambungan kan??
nak tunggu masa kat pantai timur plak

noorafzan.blogspot.com said...

azmi..
harusle ada.
inikan blog jalan2..
ahaha..tetibe.

cik helena said...

itulah fb pun dia tutup!haisyohhh

emieysandra said...

g pantai timur kat mane 2?
sis intan private blog?xtau lagi nie..

black_mel said...

wah...bgn pkul 6 pagi...bagusnya...semangat bercuti..apa cerita cherating...

noorafzan.blogspot.com said...

cikhel..
aduh..
takkan pasal entry hairi kot.
tapi ada kemungkinan gak.
huhu~

emiey..
gi cherating, area2 sekitar tu dan juga pergi hulu terengganu.
meriah sebab makcik bongsu kawen.

blackmel..
memang biasa bangun kul 6. tapi time nak pi kerja je.
time cuti lambat sikit. tapi lupa set alarm.
sabtu sebelum tu kerja.
haiihh..

Jard The Great said...

hai noorafzan.. ku nak beraya kat umah noor.. ehehehe...

noorafzan.blogspot.com said...

jard..
dipersilakan..
hujung minggu ye sebab weekdays confirm takde.
sabtu or ahad ni pun buleh.
roger je k.

Unknown said...

SALAM,
SERONOK DAPAT BERAYA MACAM NI. KONVOI 2 KERETA.ORANG KATA HARI RAYA SEBULAN. LEPAS NI APA RANCANGAN PULAK ?

Anonymous said...

kim salam kat adik ko tu ye...memang ganteng dua2..hikhik..ko nk jd kakak ipar aku tk? wakakaka

fasham said...

Bestnya g jenjalan...^^,

noorafzan.blogspot.com said...

LF..
Ikutkan memang byk plan tapi tak tahu le jadi ke idak.
cuti ujung minggu je adapun.

sekilas.

wah..
itu yang hang nampak eh?
cik abang tu mana nak sorok..
wakaka!

tiha..
thanks tiha =)

Amni said...

Hehe.. promote adik... =) sib bek adik saya dah kawen.. kalau tak saya rekomen kan adik saya..=)

intanurulfateha said...

saje private kejap
nk edit blog
lupe nk public balik

eksaited sgt edit blog
huhuhu ;p

noorafzan.blogspot.com said...

Amni..
wah..adik awak dah kawen.
awal yea..=)

intan..
oo..
ingatkan dah private.
terkejut akak.
huhu~

cikpia said...

sangat happening!!!!!!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics