Followers

Wednesday, July 29, 2009

Hard to write here~saya accident

Hmm..hari nih messy~
lagi messy dari semalam..
teramat-amatlah messy..

First,
bangun tidur, mandi..bersiap nak ke office..
tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya.
Ok, masa ni belum messy lagi..
Then saya redah hujan ke office..
Tiba-tiba ada kerete himpit dari kiri saya..
saya pulak tak sempat nak tekan brake.
akhirnya..duummm!!
Pertembungan 2 object yang sedang bergerak menghasilkan hentaman..
Bahasa mudahnya saya accident~
Kasihan dia..(kereta saya..opss, kereta kakak saya)

Terbang jugalah duit saya nampaknya..
Tak apa. Ada hikmah disebaliknya.
Mungkin duit yang saya terima daripada gaji kureng bersih..(sebab berblogging masa kerja..)
So, dengan melayangnya duit itu maka bersih la duit saya kan~
huhu~
(very postitive..)

Masa accident tu entah macam mana saya rileks sahaja.
Langsung tak call siap2 untuk tolong..
Saya just jumpa owner kereta lagi satu tuh..
Tukar2 nombor phone..
Setelkan kemudian..
Sebabnya jalan dah mula sibuk.

Sayapun ambil keputusan balik sahaja ambil EL.
Minta maaf ye encik Boss..emergency..
Saya bawak je kereta tu walaupun side mirror belah kiri dah berderaian..
Kepala hampir teleng sebab asyik toleh kiri check kereta belakang sebelum tukar lane..
Nasib baik perjalanan balik tiada masalah.

Sampai rumah sahaja saya terus mengadu kat ayah..
(ayah belum pergi kerja lagi masa tuhhh..)

Akhirnya semua kes settle juga tepat jam 4 ptg tadi..
Lega saya sebab dah selesai..
Kena tumpukan macam mana nak repair balik la kan..

Kakak saya cakap benda ni akan jadi pengajaran..'biasalah baru2 drive..'
Adik saya pulak terus pergi kat kereta. Check sikit2 pastu dia cakap..'sikit je nih.., ingatkan teruk sangat..'
Memang tak teruk tapi tetap kena repair jugakkan.

Lepas itu dalam facebook saya letak gak cerita pasal accident ni..
lebih kurang beginilah ayat pengkomen Incik Lutfee..

'Nasib baek bukan kereta baru..'

Tak kurang jugak la yang bertanya kat mana accident?
Saya jawab la accident kat jalan nak pergi kerja..dekat PJ..

Mari kita kongsi sikit nasib yang menimpa kelisa emas kakakku itu..


picture bawah ni bahagian depan yang kemek sikit..dan calar..(cacat2..)

ni pulak crmin yang pecah..nasib baik lekat lagi sampai umah..leh la rujuk sikit2..

ni side view bahagian depan yang bengkok ke dalam..bumper depan tuh..nampak tak?

ni pulak bahagian belakang yang kemek jugak..
Nasib baik lampu selamat..
kalau tidak lagi haaruuu..


ok la..
Sedih..sedih jugak..
ada berita gembira sikit la..
Kereta baru akan dapat Jumaat.
So, dis jumaat saya akan ambil EL lagi..
Aduh la~
Turun la reputasiku sebagai pekerja yang tak pernah EL tahun nih..
(err...tahun lepas pernah sekali..)
Sorry again Boss..

10 comments:

intanurulfateha said...

.x pe la kak
.jnji akak selamat :)

Firol said...

eksiden kecilan.yang penting selamat

sonata anak kancil said...

dah terjadi...akur aje le...ada jugak orang kata - kalau pakai kete, tak calar2 ke/ tak bengkok sana / tak kemek sana sini - he he he...tak sah pakai kete! sonata pun, bahagian depan dah 2x bergesel dengan tiang garaj! balik umah - tahan aje le telinga!!!

noorafzan.blogspot.com said...

cik intanurulfateha..
hehe..
alhamdulillah..
akak selamat..
mental je ada senget sikit tadi..
tapi now im ok..

firol..
tu le..
kecil-kecilan je..
tapi kete dah x seperti selalu~
huhu..

noorafzan.blogspot.com said...

hehe~
tu la..
Alhamdulillah la tak cedera..
tiang garaj..?
takpe2..
langgar harta sendir takpe..
hehe~

Mamamanja said...

ujan mmg lebat pg td..
so lenkali bila ujan lebih berhati2 masa memandu. apapun sib baik xde apa.. keter jerk

Eyna's said...

Btul tu...yg penting selamat....

LuVidA^^ said...

huhu..sis exciden ek..
alahai...
seram dgr org langgar2 ni..even kecik je..pape pon..t/care :D

angahfarah said...

laaa..accidnt afzan?? nasib baik ko x ape2..sabarla ye..ada hikmah disebalik kejadian nie..Allah sedang menguji ko...aku kat sini mendoakn yg terbaik saja yer...

noorafzan.blogspot.com said...

mamamanja..
tu la..
ada pengajarannya daripada accident tersebut..
hehe~

eyna's..
yup..
alhamdulillah saya selamat..
dah pi kerjapun..
dengan kete kemik tu jugak la..

farah...
dont worry..
afzan tak ada pape..
keretapun kemik sikit je..
still boleh jalan lagi..
thanks yer..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics