Followers

Monday, July 27, 2009

Kisah & Lagu

Salam..
Oleh kerana tarikh tutup penyertaan contest Mamamanja dah makin hampir.
Saya bertekad untuk karang entry secepat mungkin.
Saya rasa segala syarat telah saya penuhi kecuali letak iklan kat sidebar..(sebab saya letak kat bawah..)
Dipersembahkan..taraaaa~


Tajuk lagu :

Kau ilhamku..

Lirik lagu:

Beribu bintang di langit kini menghilang
Meraba aku dalam kelam,
Rembulan mengambang
Kini makin suram
Pudar ilhamku tanpa arah

Sedetik wajahmu muncul dalam diam
Ada kerdipan ada sinar
Itukah bintang ataupun rembulan
Terima kasih kuucapkan

Izinkan kumencuri bayangan wajahmu
Izinkan ku mencuri khayalan denganmu
Maafkanlah oh...

Andai lagu ini
Mengganggu ruangan hidupmu
Kau senyumlah oh...
Sekadar memori
Kita di arena ini
Kau ilhamku
Kau ilhamku...

kisah disebalik lagu :

sebenarnya lagu ini BF saya berikan kepada saya bersama hadiah birthday yang ke-20 saya lebih 4 tahun lalu..
Masa tu kami baru 20 hari couple..
Memang ngam2 20 hari couple.
So, setiap tahun jenuhlah sang BF nak sediakan hadiah sebab beza Anniversary dengan birthday saya tak sampai sebulan katakan..
hehe~
Sebelum dia kenal dengan saya, dia selalu jalan kaki seorang diri ke kelas..
Hiduppun tak macam kawan-kawan lelaki yang lain.
Pandai bergaul tapi tidak terlalu sosial.
Dan agak pemalu dengan golongan wanita.
Memang padanlah sebab sejak dari tingkatan 4, dia berada dalam aliran kejuruteraan mekanikal.
Kawan2 perempuan hanya sedikit sahaja.

Selepas dia bertemu saya.
Saya telah merubah corak hidupnya.
Dia seolah-olah mendapat ilham baru dalam hidup..
Dia seolah-olah dilahirkan semula.
Dia rasa dihargai, disayangi..
Dia tidak rasa rendah diri lagi..
Sebab itulah dia menghadiahkan saya lagu ini..
Kini dia dah tidak lagi malu seperti dulu..
Lebih peramah..
Malah, lebih ramah dari saya..
adeh..

Lupa pula, dia bagi video slide show picture-picture saya dan ada sikit picture dia dengan lagu tema 'kau ilhamku' ini..
Saya sangat terharu.
Video itu masih ada lagi tersimpan sehingga sekarang~
terima kasih sayang..
Dikau juga ilhamku..

7 comments:

Fawzan Aziz said...

eiii~
malu ah~
isk..

intanurulfateha said...

.awww so sweet~
.rse mahu masuk je contest neh
.tp malas plak mahu karang2 cerita chenta
.kang 7ari 7mlm x abes
.hehehe
.gudluck kak! :)

Adam Ruslan said...

owh. agak jiwa. semoga berkekalan lah ye.

bujang_cun said...
This comment has been removed by the author.
noorafzan.blogspot.com said...

fawzan..
errr..
malu lak rasa..
uhuk~

cik intanurulfateha
err..
thanks intan..
masuk le contest nih intan..
besh..
closing date 31hb..
sempat lagi nih..

amANI..
Sesekali nak gak berjiwa-jiwa kan..
Nak masuk contest nye pasal..
hehe~

Mamamanja said...

yuhuuu... datang terjah nih!

ok. lulus... cuma awatnya banner nyorok kat bawah??? x aci nih :p

noorafzan.blogspot.com said...

ok, tuk mama saya akan naekkan ranking nyer ke atas sekali..
tunggu noo..
hehe~

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics