Followers

Saturday, July 11, 2009

Hantu Sudoku..

Adakah anda tahu ape itu SUDOKU..?
SUDOKU tu satu game yang bermain dengan number..
Game nih popular kat Jepun..
Ia bagus itu mantapkan fikirn dan menguatkan ingatan..

Saya mula kenal game nih masa tahun akhir di UTM..(akhir 2007)
Masa tu coursemate saya Nina suka sangat main game ni..
Game nih ada dijual dalam bentuk buku..
So, ke hulu ke hilir buku nih di bawaknya..
Bila free jer dia akan main game nih..
So, satu hari tuh saya tertarik tuk cuba..
Dia bagi saya peluang untuk cuba satu..
Mula2 mmg susah..
Lama2 rasa macam addicted lak..
Terus saya cari buku SUDOKU..
Dan masa lapang banyak la di isi ngan game nih..

Sampai la saya dah grad, saya terjumpa sudoku yang pelik sikit..
Biasanya number cuma daripada 1 hingga 9..
tapi kali nih lain..
SUPER SUDOKU katanya..



Bentuk game nyer seperti di bawah nih haaa~(12 kotak..kena guna nombor dari 1 hinggga 12 la~)



memang susah sangat game nih..
Saya selalu lambat nak siapkan setiap game..
Kadang2 x berjayapun..
tapi saya suka..
Skang nhi games dalam buku nih dah makin kurang sebab banyak dah yang berjaya saya selesaikan..
dan saya cuba tuk cari lagi games unik nhi tapi tak jumpa la..
Adakah ia Special Edition only..

9 comments:

Firol said...

Sape yang nak jadi tok guru aku main menatang ni

Fadhlah said...

alamak...senang jer tu..suka lawan main menatang nie ngan budak2 sekolah...huhuhu.dia kan ada jual buku nie..dari lavel 1-99.try lA CARIK KAT KEDAI BUKU KAT SOGO TUUU

noorafzan.blogspot.com said...

firol..
firol leh belajar sendiri jer..
just cari buku nih kat kedai2 buku berdekatan..
popular book pun ada..
ada instruction mudah dalam buku tuh tuk beginner..
good luck..

fadlah..
oo..ye ker?
sayapun baru2 jer main SUDOKU nih..
tapi baru sampai level (4x3) jer la..
k, nanti saya cari kat SOGO..

biskutrajin said...

kak...

sy x jupe la tagged question akak...katne eh?

biskutrajin said...

kak...

sy x jupe la tagged question akak...katne eh?

Unknown said...

afzan, aku sejak berenti naik tren gi keje dah lame tak sentuh buku sudoku neh. dok snagkut kat buku ke-3. haih.

noorafzan.blogspot.com said...

biskutrajin..
nanti akak kasi link ke post ut keyh..

arina..
hehe~
afzanpun x aktif sgt..
tyme nak tido baru main game nih..

Faarihin said...

teringin nak main sudoku ni.. tapi tak reti2 lo smpai skang.. cik afzan ajaukan sy leh.. owh yer.. salam ukhwah dari saya.. (^__^)

noorafzan.blogspot.com said...

hehe~
afzanpun memula x reti gak..
byk silap..
lelama ok la kut.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics