Followers

Wednesday, July 29, 2009

Ayamku mati tinggalkan anak~

Cerita sedih lagi hari ini..
Ermm..
Lepas je accident, saya balik umah la kan..
Then, saya pergi belakang rumah sebab mak bagitahu ada ayam mati.
Sayapun pergi la tengok..
Kasihan dia. Bahagian kepala dah tenggelam dengan lautan semut.
huhu~



Saya bersuara..

'Eh, inilah ayam yang ada anak sekor tu kan.?Anak dia dah tak ada ke? Tinggal dia saja kat sini.'

Mak saya jawab dengan confidentnya..

'anak dia dah mati jugak kut?'

Saya panggil pula adik alep saya ,minta kebumikan bangkai ayam ini.
Adik saya datanglah tengok.
Pastu pergi cari cangkul semua.
Tiba2 dia bersuara..

'eh, anak dia ada la kat sini'

dia tunjuk kat kawasan berpokok yang terlindung dek mataku. Tiba2 telinga dapat tangkap kicauan anak ayam tersebut..
Kasihan la pulak..
Mak dia dah mati.
Anak dia tinggal la sekor2..

Saya masukkan dalam kotak berlapikkan kain buruk..
Kotak tu saya letak di satu tempat yang saya rasa selamat.
Apalah nasib anak ayam ni yer nanti..
Cuba tengok anak ayam nih..
sangat comel..




Kita tunggu esok la untuk tahu nasib anak ayam tersebut..
hmmm..

17 comments:

Mamamanja said...

jgn sampai jd mak ayam udah :p

Firol said...

ala kesiannya...bela sampei besor .....


bagai anak ayam kehilangan ibunya

LuVidA^^ said...

sian anak aym..mak die da xde ek..cuteee la...

Eyna's said...

ciannyer dia...

Taz Jaafar said...

kesiannye anak ayam tu. buat anak angkat la kak. hehe

eiza in the house.. said...

salam kenal =)..
nape mak dia mati ekk..
mintak2 anak dia hidup..
kamu jaga lelok ekk..

trigt satu kejadian mak ayam n anak dia nak lintas jalan..sekali mak dia jalan dulu..tiba kat tgh2 line jalan raya tu...dia kene sapu ngan tayar sebuah kete..mmg kasihan..tinggal bulu jerk..anak dia kat tepi jalan tak jadi lintas..mmg tak leh lupa =(

Asu said...

Sedihnya..harap2 baby tu sehat membesar later...

Fadhlah said...

cian dia..klu jaga dia,mesti dia baik ngan tuan dia...

noorafzan.blogspot.com said...

mamamanja..
hehe~
mak kepada ayam ok la kut..
tapi xtau lagi jantinanya..
kecik lagi kan..

firol..
tu la kesian..
semalam die ikut je mana2 ayam yang ada.
bapak ayampun diikutnya..
haha~

luvida..
tu la..
mak die dah mati..
kena attack 'benda'..
banyak ayam kat umah saya yang mati.

noorafzan.blogspot.com said...

eyna's
tu ler..
sian tau..
kite manusia mana la reti sgt nak jaga anak ayam nih..
siang bagi die lepas je la..
dekat malam baru tangkap masuk dalam kotak..

taz..
memang duk berkira-kira la nih..
comel anak angkat akak kan..

eiza..
salam kenal..
mak die mati dengan kesan gigitan kat leher..
tu la..harap anak dia boleh hidup la kan.

noorafzan.blogspot.com said...

eiza,
cite awak tu pun sedih wooo~
kesian anak ayam tuh kan..

Asu..
harap2 gak la die dapat membesar sihat..

Fadhlah..
tu la..
adik saya pandai jaga ayam..
die akan jaga la..
dulu ada bela ayam katik..
hidup sampai jadi jaguh..
hehe~
ayam katik kalahkan ayam biasa..

Firol said...

ijan..hang jagalah jadikan ayam spesel

Faarihin said...

alahai.. ciannye anak ayam tu.. tinggal dia sekor2.. cik afzan jage anak ayam tu smpai dia mmbesar yer.. (^__^)

alizankamar said...

kesian.....
kena carikan mak angkat dia la...

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

eh eh eh, camne ayam tu leh mati?
kene geget ngn mende ape?

noorafzan.blogspot.com said...

firol..
mak kata ayam tu jantan..
sebab tu kuat..
sampai skang hidup lagi tau..
tiap kali nak maghrib saya masuk kotak..
siang kasi lepas bebas je..
memang spesel die..

faarihin..
InsyaAllah, saya usaha nak pelihara die sampai besar.

setiasahabat..
susah nak cari..
ayam dah banyak terkorban..
huhu~

elienz..
susah nak cakap la..
makcik jiran cakap pernah nampak musang..
mmg musang la kot~
huhu..

Anonymous said...

What you posted made a great deal of sense. However, think on this, what if you were to write a awesome
post title? I am not saying your content isn't solid, however what if you added a post title to maybe grab a person's attention?
I mean "Ayamku mati tinggalkan anak~" is kinda boring.
You might glance at Yahoo's front page and see how they create news titles to get people to open the links. You might add a related video or a related picture or two to get readers interested about what you've got to say.
In my opinion, it could bring your posts a little livelier.



Feel free to surf to my web-site ... orquesta atraccion

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics