Followers

Sunday, July 26, 2009

AYah gILa BerKeBun di Sijankang

Hari ni mak tanya..

'B***ng , mak nak ajak gi Sijankang hari nih..Dengan mak, abang, adek alip..
Aida keluar hari ni..nak tak?'

Oleh kerana hari ini memang tak ada plan untuk ke mana2, sayapun bersetuju sahaja la..
Berkebun jugalah saya gamaknya.

Cuba check kat tajuk dan compare dengan senarai nama yang nak pergi sijangkang itu?
Kenapa tiada nama ayah..?Adakah ayah itu sama dengan abang?
haaa..tidak2...
Sebab nama yah tiada ialah..ayah dah perg lagi awal..
Seawal lepas subuh ayah dah bergerak ke kebun..
Sebab itu saya cakap ayah saya gila berkebun..
Hmapir setiap hujung minggu ayah,abang dan adek alip berkampung di sana..
Kaum perempuan jarang pergi sebab tak tahu nak buat apa..
Kerja menebas dan membersihkan hutan at the first stage memang hanya larat dilakukan lelaki..

Sebenarnya, ayah dan abang baru sahaja berkongsi duit membeli tanah seluas setengah ekar di Sijankang, Klang..
Baru sebulan rasanya.
Masa survey tanah saya ada juga ikut dua kali.
Tapi, selepas dah beli, saya dah tak pergi sehinggalah hari ini.
Kejap lagi saya akan bertolak.

Saya nak upload picture semasa kami survey tanah..
Lepas ini saya akan update kemajuan dan perubahan yang dah berlaku after a month dikerjakan...


Abang tengah kutip pucuk ubi yang tumbuh meliar di kebun untuk buat ulam..


keadaan kebun yang seperti hujan kecil..adeh la~


Ini kebun milik jiran sebelah kami..tanam pokok kelapa sawit sawit..modelnya ialah ayahku..


Aida tengah buat video..abang jadi model beliau..Beliau tak sedar, beliau dan model beliau telahpun jadi model picture ini..
agaga~


Ini bukan nama jalan kebun kami..
ni jalan shortcut ke kebun kami sebab kebun kami tidak ada jalan lagi..
huhu~



akhir sekali, saya sendiri..
bukti kukuh yang saya turut berada di tempat kejadian~
haha~

5 comments:

Firol said...

best ada tanah ni...

noorafzan.blogspot.com said...

tu le firol..
tanah kat sijangkang nihmaseh murah..
sebab tu tak lepas peluang untuk beli..

v said...

Berbudi kepada tanah. That's very good. Good luck!

Precious

noorafzan.blogspot.com said...

thanks lili11..
welcome to my blog.

Unknown said...

err...
jgn la kata ayah gila..
huhuhu...
tak elok..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics