Followers

Monday, August 17, 2009

Majlis Pertunangan my sista berakhir sudah~

Assalam..
Salam pagi..
Pagi nih saya tak larat nak pergi kerja..
Badan sakit2 kesan kerja keras sehari suntuk semalam...
Dah la sehari sebelum tuh panjat air terjun sg.gabai..
sakit kaki..

Tapi nak berinternet tiada masalah..
nak berblogging apetah lagi~
Sebab hanya perlu duduk sahaja..
haha~
aci x?

Tentatif kasar saya dah cerita dalam post semalam..
So, saya nak wat story bergambar laks la~
Sile layan yer..

ni masa awal pagi..
tengah buat aktiviti memasak di dapur..
hehe~ tapi kenapa kat tangan saya ada cawan..
wat keje ke minum air..?
ehehe~



bahan2 nak masak..
dah siap basuh tu semua..



3 makcik bersaudara tengah buat kerja memotong sayur..
saya? tengah snap picture..
ehehe~





yang berbaju hijau itu jiran saya..
hehe~



dari kiri..
kakak sulung saya..makcik saya...kakak sedara dan last makcik saya jugak..




Masa nih jam dah pukul 1..
Saya dah bersiap cantik2..
Bakal tunagan orang pula sedang bersiap kat bilik~

Suasana rumah yang dah bertukar wajah jadi istana..
err.tak..tipu jer..
hehe~

ni bilik bakal tunangan orang..
serba hijau..
comforter tu baru je tukar pagi tersebut..
gile express~



Ni ruang ambil makananan untuk tetamu2 yang hadir..



Ni laks ruang tuk berdiskusi..
err..ruang penting..
upacara merisik dan bertunang akan diadakan diruang ini la..
luas dan selesa..
cuma tak comfort la sebab tikar rotan.
huhu~




Ramai dah duk berkumpul kat ruang tamu bawah..
ada tivi kat depan nun..
layan MELODI kut masa nih..
haha~



dari kiri..
makcik jiran saya..
dan juga mak saya..
makcik Bedah namanya..
Beliaulah yang membantu menyediakan bihun goreng yang spesel..
sedap..



Saya enterframe sudah..
tengah nak bubuh bawqng goreng dalam bekas..
Tetamu akan bubuh sendiri dalam sup masing2..
termasuk juga daun bawang dan daun sup..



Aduh..ayam goreng madu yang menarik perhatian..
Sedap woo..
ayam nih la jugak yang cepat habis..
macam pisang goreng panas daa~




Acara rasmi pertunangan dah mula tuh..
masa ni la saya ditugaskan jadi jurufoto..
lemah je rasa~
ok x nih gambar2 saya snap nih..?
dan2 amek gambar hantaran dulu..
saya ada explain pasal hantaran nih semalam kan...




keadaan di rumah masa sesi risik dan tunang berlangsung..
bakal tunangan orang ada kat dalam bilik...



Ni wakil belah pompuan..
ujung sekali yang pakai baju pink tu ayah saya..
so sweet ayah saya..



Yang ini pulak wakil belah lelaki..
8 orang semuanya termasuk kanak2..
ehehe~



Aci tak kalau saya wat part 2 pulak untuk sesi seterusnya..
panjang pulak post nih nanti..
belum snap lagik picture hantaran secara dekat..
sesi sarung cincin pun belum lagi..
sesi makanpun belum lagi..
see ya~

6 comments:

GRuNGe said...

Wah, bro ingat yang pakai baju ungu interprem tu yang tunang. Hehehehe.

Anonymous said...

wah..
meriah btul ye..

leh je wat part 2..
kan blog kamu..heheh

Boo™ said...

samat bertung utk akak anda :)

noorafzan.blogspot.com said...

grunge..
err..saay lain tahun la bro..
ehehe~

lionteen..
tu le..
last minute planningpun dah meriah gitu..
nanti saya wat part 2..

boo..
thanks boo..:)

. said...

tahniah.

alizankamar said...

wah...awak lain taun...
bila lak tu...
hi..hi...

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics