Followers

Wednesday, August 12, 2009

Sekatan POLIS? MUSANG lagi? Anak ayam saya?

Alhamdulillah hari nih selamat samapi tempat kerja walaupun hujan~
Teringat pulak 2 weeks ago, i'm involved in accident..
Ketika hujan di waktu pagi on da way ke office..
Ketika itu HARI RABU..
Situasi yang agak sama saya alami this week~

Cuaca memang redup je hari nih..
Petangpun hujan..
Tapi masa saya balik kerja, hujan dah reda~
Tapi keluar je dari simpang office, humang aiii~~~~
jalan jem semacam~
I keep wondering la jugak kan~
Terus ikut jalan yang jauh sikit tapi kurang jem...
tapi sampai kat satu jalan sebelum roundabout, jalan jadi jem semula~
slow je..
Terpikir jugak~
Ape kes agaknya?
x kan la ada accident kat roundabout tuh?
masak la macam nih..
belum masuk highwaypun dah sangkut~

Bile dah jalan depan sikit,
baru perasan ada sekatan POLIS kat depan..sebelum roundabout..
Erm..patut la jalan jem..
rasa macam gerampun ada~
Tapi sabar je la~
Nasib baek highway tak sesak mana tadi..
huhu~
Kalau tidak saya salahkan sekatan tersebut la kan~

Sepanjang 2 bulan terakhir nih memang kerap kali sekatan jalanraya dibuat..
Sayapun tak jelas apakah tujuan sebenar mereka...
Nak cari siapa agaknya?
Ada penjenayah ke? tatutnya~
huhu~

####################################################

Semalam tidur awal la kunun~
Tengah nak lelap, tetiba dengar bunyi sesuatu berlari atas bumbung..
Terdengar juga suara kucing mengiau-ngiau..
Berkejar-kejaran kat atas nun~
Bising~
Risau pulak saya kalau ada lagi kucing yang jadi mangsa SI MUSANG~

tadi pulang dari kerja, mak saya bagitau ada sekor kucing kakinya berdarah..cedera..luka2..
Tapi tak sure lak sebab musababnya kecedaraan tersebut~
adakah sebab kejadian di atas bumbung semalam?

Masa nak masuk maghrib tadi saya dapat dengar la suara anak ayam saya menjerit-jerit..
Dah la bunyi guruh je kat langit..
Saya try la cari arah datang bunyi..
Puas saya cari tapi tak nampak pulak..
Alih2 dia ada kat atas bumbung rumah..
Tengok la cerdik tak cerdik anak ayam saya tuh..
Dah reti panjat bumbung umah dah~
Tak reti saya nak menangkapnya kalau dah berada kat atas atap..
Sayapun biar je la..dan masuk dalam rumah..
Hajat nak amik kerusi kat umah tuk panjat amek anak ayam tuh turun~

Tapi, bila saya keluar balik suara anak ayam dah hilang~
Bila saya panjat intai atas bumbung, takde kelibat anak ayam itupun kat atas tuh..
Alamak, mana la pulak anak ayam nih pergi?
dah kena makan binatang lain ker?
Senyap je..
Sayapun masuk dalam umah..
Dah putus harapan nak selamatkan anak ayam tersebut..

Dah lewat sikit dalam kul 8 camtu saya dengar bunyi anak ayam yang cukup kuat..
Saya pergi ke dapur..
Rupanya anak ayam tu dah pandai masuk rumah saya..
dia masuk ikut tingkap~
Adik saya tangkap pastu masukkan dalam kotak macam biasa~
Alhamdulillah, panjang umur die~
Kuat dan sihat..
Doakan semoga die cepat2 membesar dan jadi bapak ayam yang handal ye kawan2?
haha~

p/s : nanti kalau dah besar sikit, saya update picture die~

16 comments:

Firol said...

citer yang best pasai ayam...macam boleh buat perjalanan hiudp..terus citer pasai ni..aku minat.....

noorafzan.blogspot.com said...

haha~
perjalanan hisup anak ayam yang penuh liku..
onak..
berduri..
huhu~

Adam Ruslan said...

bila dah besar ayam tu nanti, tak yah amik gambar pon takpe, sembelih je buat gulai. (sedih tak?)

intanurulfateha said...

.leh jd ibu ayam la akak ni ;p

noorafzan.blogspot.com said...

amANI..
kehkehkeh~

tengok la camane~
risau juga kalau die x reti nak jaga diri bilo bosar..
x sempat nak sembelih nanti..
huhu~

intan..
mmg tgh practice jadi ibu mithali nih~
ekekekke~

Ayu Zan said...

kak afzan..ibu ayam..hek3...

Unknown said...

nak tgk gambar ayam..

Cayril Ikhwan said...

dari jalan jem ...terus ke anak ayam...cerita yang menarik......

Boo™ said...

apekah nme ank aym itu?

ayisy said...

Ahhh.. Tak suka roadblock. Sebagai penunggang motosikal, amatlah malang bila jumpa roadblock kerana pasti akan ditahan walaupun ada lesen dan sebagainya.. Hehehe..

WNA said...

waa ank aym da pandai.cube train die menari :)

Asu said...

hehehe...akak sgt suka story psl anak ayam tu afzan.Tengok tu, lil animal pun pandai nk survive kan??caya la..apa nama dia??

bujang_cun said...
This comment has been removed by the author.
KiKiHanakO said...

heheh nice story.. =)

pssttt me turun kl bulan 10 ok..

jumpa tau

Suraya said...

Salam perkenalan,
Saya teringin memaklumkan pasal kisah en.azizan4444 dari tinsusu87.blogspot.com.

Baca kisah beliau di sini:

http://www.akubetul.com/2009/08/aku-jadi-mangsa-plagiarism-lagi.html

Faarihin said...

jage ank ayam tu btul2.. biar menjadi perkasa spt ayam2 dewasa yg lain.. huhuhu.. (^__^)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics