Followers

Monday, August 10, 2009

Adakah ini Punca H1N1?

Entry saya kali ni tak berat..
Cuma spekulasi yang saya sengaja timbulkan..

KECOH!!
Ya, kecoh kami di office jumaat lepas sebab ada yang mati tersangkut kat batang kayu di sungai betul2 sebelah office saya~
Katanya dah mula berbau tapi saya tak perasan pula.
Adakah deria hidung saya tak sensitif pada hari tu?

Nih dia..


Bangkai binatang yang tak dapat dikenalpasti jenisnya..
Ada yang kata ANJING jenis BULLDOG..
Ada gak yang kata ia BA** aka KH**Z*R..
Sayapun tak dapat pastikan sebab bangkai nih dah membengkak dan kepala dah tenggelam dalam air..
Anda dapat teka tak apekah jenis haiwan ini..

Bagaimana ia boleh hanyut dan lemas di sungai yer?
Musykil saya..
Apekah ini juga boleh jadi punca H1N1 jika dibiarkan berleluasa?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hari ni Isnin.
Saya pergi tengok tempat kejadian..
Nampaknya dah bersih..
Mungkin telah bersihkan oleh pihak bertanggungjawab..
atau mungkin telah dihanyutkan arus deras dikala KL dilanda hujan lebat~
Wallahualam~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Daripada minggu lepas saya check report kedatangan pekerja..
Ramai yang telah di kuarantin kesan H1N1.
Lagi2 mereka yang bergelar parents kepada anak2 yang bersekolah at sekolah yang affected by that virus.
Ya Allah, peliharalah KAMI daripada bencana penyakit berjangkit ini~
Ammiiinn..
Kasihan jua kepada si ibu mengandung yang mati bersama anak yang dikandungnya..
Adakah dia juga boleh dikira sebagai mati syahid..?
Hanya yang ESA maha mengetahui~

3 comments:

Faarihin said...

H1N1.. semakin berleluasa.. smoga penyakit ini dapat dihindarkan.. risau sangat2.. ni lah antara ujian untuk umat akhir zaman.. T__T

noorafzan.blogspot.com said...

tu la..
Semoga kite terpelihara daripada penyakit ini..
Amiiinnnn..~

intanurulfateha said...

.eiiii geli laaaaaaaa

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics