Followers

Friday, August 14, 2009

Update sikit from PJ~

Semalam tak update apa2pun..
Rasa rindu pula pada blog ini..
Lagipun, tengah tunggu 5.30 nih..
Lambat pulak..

Semalam saya masuk office half day jer..
12.30 terus cabut balik rumah..
Sebenarnya duk risaukan kereta yang ada sikit kerusakan..
So, x nak la die duduk dalam jam kalau balik 5.30..
Kena 'adjust' apa yang patut la kan~
Maklum la.. kesan accident dulu tak dibaiki lagi..
Haiissshh...
Rasa macam semangat nak bawak kereta baru pi office kureng sikit..
Risau..

Tapi bila sampai rumah lain jadinya..
Makcik saya ada datang rumah..
Rupanya nak bincang2 sesuatu yang penting..
Pasal majlis tunang kakak saya.

Ok, macam nih..
Seminggu lepas ada la sikit discussion antara kakak, mak ngan ayah..
Saya tukang dengar je la..
Katanya si lelaki nak datang masuk meminang tapi wakilnya hanya seorang iaitu kawan baeknya..
Jadi, kata putusnya nak wat majlis kecik je..
Hanya nak jemput makcik yang paling tua sahaja..
Itupun untuk wakil pihak lelaki nyarung cincin ke jari kakak saya..
Tapi benda baek macam ini memang cepat sahaja tersebar..
Semua makcik2 saya dapat tahu semalam.
Mereka kecik hati sebab tak ajak la kan..
Jadi jadilah majlis kecik kepada majlis besar..

Semalam berdiskusi la mereka (mak dengan makcik paling tua)..
Lepas itu siap call makcik2 lain untuk jemput kenduri secara official..
Lepas itu mereka sambung lagi perbincangan mereka berdua di rumah makcik lagi sorang..cukup la saya bahasakan dengan Makcik Y..
(Masa kat rumah makcik nih saya lambat ikut serta sebab mereka pergi berdua je naik kereta makcik paling tua..)

Saya pergi ke rumah makcik Y dalam kul 5.30ptg..
Sampai je tolong bungkuskan nasi lemak untuk majlis tahlil kat masjid malam itu (semalam kan malam jumaat..)
Masa itu la mereka berdiskusi lagi..

Dan sampailah ke acara kemuncak iaitu pergi membeli belah barang2 untuk kenduri..
Saya bawak kereta kecik je..kelisa emas itu la..
Yang dah sedikit teruk tu..
Alahai..

Memang penuh troli la..
Nasib baiklah makcik2 tak turut serta..
Cuma mak sahaja yang ikut membeli..
Bayangkan ayam sahaja dah 8 ekor..
Limau sunkist sahaja dekat 30 biji..
Belum campur dengan tembikai 3 biji..
Bihun cap bintang 6 pek..
Tisu sebantal..
Sayur2..
Timun sampai 8 batang..
Salad 3 biji..
cili merah..cili api..halia..
bawang besar.bawang kecil..bawang putih..
Wah2..
Sirap sampai 2 botol besar..
dan banyak lagilah~
GULA pulak tak ada langsung~
Sekarangkan tengah ada krisis gula kat pasaran..
Sekali nak bayar amik kau.. RM3**++
Untung pasaraya tu kalau tiap2 minggu kami belanja dapur banyak macam tuh..

Dekat pukul 8.00 baru sampai rumah..
Sampai je memang penat..
Ada la lawat2 blog member2 blogger tapi tak sempat nak update blog sendiri..

Semoga majlis tunang kakak saya nanti akan berjalan dengan lancar dan yang penting saya akan update pasal majlis itu du sini..
TUNGGUUUUU....

tata titi tutu~
Lagi 15 minit nak pukul 5.30ptg..
Yahooo~

7 comments:

Faarihin said...

wah.. akak cik afzan ye.. slamat bertunang untuk dia.. cik afzan bile lagi?... hehehe....

noorafzan.blogspot.com said...

cik afzan lambat lagi le faarihin..
Tahun depan for sure~
TUNGGU noo~

Anonymous said...

biase la tu..
dl time akk lionteen pun mcm tu gak..
mkcik2 lionteen sume tnye np xjmpu drg..
nsb la drg tau after mjlis merisik tu da berlalu..
sbb my parents pk,time tunang nnti br jmput mkck2..
klau x,jd la mcm afzan kene bl brg 1 troli..
hehe..

GRuNGe said...

Wah, untung pasaraya tu kamu beli belah banyak sekali. Dakah pasaraya tu, sama dengan pasaraya tempat saya bekerja? Lalalalala.

noorafzan.blogspot.com said...

lionteen..
sama le kite..
tapi problem tu la..
kantoi before majlis..
huhu~

ni japgi nak pegi tambah barang lagik nih..
berbakti kepada pasaraya tu lagik..
huhu

noorafzan.blogspot.com said...

untungkan?
errr..bro grunge keje kat pasaraya pe ek?
hehe~

Asu said...

sian afzan.sbr eh?Org tua memang mcmtu.diorang sensitif skit bab2 kawen or family event nih.tapi kira oklah, cz itu maknanya diorang syg afzan sekeluarga.hopefully majlis tu berjalan lancar..nanti turn afzan, at least dh boleh figure out apa nk plan..hehe

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics