Followers

Friday, August 7, 2009

saya EMO~

Assalam...
Semalam Nisfu Syaaban..
Tapi saya lupa la pulak..
jadi saya tak buat apa2pun..
Saya harap tahun depan saya tak terlepas lagik..
huhu~

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

last sunday, saya ada pergi tengok itu wayang..
Mula2 dulu memang nak tengok The Proposal..
Tapi bila cerita SETEM dah keluar, saya switch my mind to choose SETEM..
Sebab terpengaruh dengan previu filem nih di samping pelakon2 hebatnya.
Lepas itu pengarahnya Khabir Bhatia..
Ye..I admit, saya sentiasa menantikan filem beliau..

Ok, roughly ceritanya amat menarik..
Rugi la sapa yang tak pi tengok kan..
Walaupun pengarahnya bukan la pribumi Malaysia tapi pelakon2 semua orang Malaysia dan yang penting berbilang kaum..
Sangat cantik semitografinya (betul ke ejaan ini..?)
Lawak2 yang dipamerkan nampak tulus dan bukan seperti lakonan..
tergelak bagai nak rak satu panggung walaupun hanya tak sampai 30 orang masa tuh..

Satu benda yang saya tak faham tentang rakyat kite..
Bile ditanya kenapa tak suke tengok filem tempatan..
mereka akan jawab tak best..tak menarik.. muak dengan cerita yang sama.. banyak lacking kat penceritaan.. banyak yang tak kena la kan..
tapi bile kite disogokkan dengan filem tempatan yang berkualiti seperti SETEM inipun, mereka tetap memilih filem asing..
Macam mana la industri filem kita nak maju..
huhu~

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

lagi satu berkenaan H1N1.
Dengar2 ada yang melenting bila hospital terlalu penuh dengan pesakit2 yang tidak serius atau dalam erti kata lain belum terbukti terkena H1N1..
Rasa nak bersuara je..
Marah2pun x guna..
Masalah takkan selesai kalau hanya menuding jari pada pihak tertantu sahaja..
Sebagai orang yang dipilih rakyat, berfikiran jauh dan mendalam itu penting..
Semua orang akan jadi panik apabila gejala dan simptom2 H1N1 terkena pada mereka..
Mereka tanpa berlengah akan terus ke hospital..
Ye la..takut terkena kan..
isk2..

Betul cakap kawan saya Maz,
Mereka patut provide satu pusat penyaringan H1N1 untuk pesakit2 yang tidak serius ini..
Cuma yang serius saya diserap ke hospital..
itu baur betul..
Barulah hospital tak penuh..
Barulah penularan dapat dikurangkan..
betul x?

Kalau dah yang tak serius dengan yang serius duduk dalam satu hospital..
tak mustahil yang tak serius tu boleh jadi serius H1N1 kan?
Fikir2kan la yer~

Sorry sebab entry agak EMO hari nih..
huhu~

2 comments:

emak said...

rugi x tgk proposal.hehehe..tp setem mmg bez..cte melayu antara terbaik

noorafzan.blogspot.com said...

hehe~
tu le..
saya kena pilih sebab bukan free sgt nak tgk wayang selalu..

so, the best choice is SETEM la..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics