Followers

Tuesday, August 4, 2009

Selepas ayam..Kucing pulak kena serang~

just nak update sedikit cerita berkenaan musibah yang berlaku pada kucing liar aka peliharaan orang lain..
bukan saya punya yer..
DIKO saya selamat..

selepas ayam habis dikerjakan oleh beliau..
kucing pulak jadi mangsa..

Pagi semalam, adik saya menemui kucing yang dah terburai isi perutnya serta patah kakinya..
Ini tidak lain tidak bukan..
Kerja beliau..
Kasihan pada kucing tersebut..

Beliau yang dimaksudkan ni ialah makhluk asing di bumi puchong..
Entah daripada hutan mana dia datang.
tiba2 menetap di atas bumbung jiran sebelah..
Habis semua ayam2 peliharaan keluarga kami mati dikerjakannya.
Dia buat kerja pulak malam2..
Bumbung rumah saya selalu berbunyi bising disertai bunyi ayam yang lari ketakutan..
dan last sekali, esoknya adalah ayam yang dah tak cukup sifat dijumpai di laman rumah..
di atas bumbung..

Makhluk asing tu namamya MUSANG..
Ya, musang..
jangan terkejut..
Tempat saya tuh bukannya hutan.
tepi highway lagiii..
Tapi ada MUSANG..
Adik saya nampak masa dia pergi menyiasat malam kelmarin.
Siap nampak dengan jelas bentuknya..
Badan besar sikit dari kucing...
Badan sedikit panjang..
Bentuk kepala lebih panjang di bahagian hidung dan mulut..
err..takut pulak nak tinggalkan DIKO kat luar rumah malam2..
takut esoknya tengok dah terburai isi perutnya..
huhu~

12 comments:

intanurulfateha said...

.hee teruknye
.akak duduk puchong ktne?
.hairi pun org puchong :)

alizankamar said...

wah..kat highway pun ada musang...
musang jadi2an kut...

imHepPie said...

waaa...siannya sama itu aym ngan kucing..dasar musang wawawa

ruby said...

hahahhahaa..kelakornye..cntik tk musang tu??..hahahhha..

Mamamanja said...

bahaya tu bagi binatang kesayangan

Firol said...

ho si musang.....habis ayam atuk gua dia sentalnya

Anonymous said...

musang..? gila seram..maybe awk kena propose buat perangkap..

semoga diko awk selamat sntiasa..

bujang_cun said...
This comment has been removed by the author.
noorafzan.blogspot.com said...

intan..
ooo..hairi duk puchong mana..?
akak duk puchong bt 13..

setiasahabat..
tu le..
kat highway tuh.
x tau dari mana die datang..
hmm..

imHepPie..
kadang2 sayapun tkut nak kuar umah pi tgk kete..
takut tetibe muncul..
huhu~

ruby chai
err..ntah le..
malam x nampak kaler ape la..~


mamamanja..
tu le..
binatang kesayangan kena duk dalam umah je la~
huhu~

firol..
tu le..
habis ayam warisan kami mati..
huhu~

raptorarena..
tu le..
ingat nak wat perangkap..
tapi x tau nak wat camne sebab musang nih kuar tgh2 malam..
time org tido..

Unknown said...

pasang perangkap..
ok tak?

emak said...

memang musang berjanggut betol..cni pon bnyk musang..mane?kat gua musang..haha..

noorafzan.blogspot.com said...

shah..
de idea x nak perangkap camne?
x dok idea nih..
ayampun dah takde nak wat umpan..
ades..~

encik azizan...
dari gua musang?
jauhnyer datang~
hehe~
gua musang skang banyak lagi ke ek musang.?

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics