Followers

Thursday, March 31, 2011

AF9 : Pelajar akan tinggal di bangunan berkaca di tengah Mall?

Salam korang!

Hari ini saya dapat tahu benda yang sumpah tak kelakar langsung dan saya rasa tak patut dilakukan. Isk-isk kesian jugalah kepada mereka yang jadi peserta untuk penutup program ini. Dorang kena tinggal di bangunan kaca yang tembus mata ke dalam di tengah-tengah pusat membeli belah tu. Tak dapat bayang kalau saya jadi mereka. Tapi, saya tahu dek kerana nak jadi artis maka benda itu akan dianggap cabaran oleh peserta.Betul tak?

Tapi saya tetap cakap ianya tak patut.
Fuhh..

Sebabnya bagi saya ia macam mengganggu pravisi yang merupakan fitrah seorang manusia. Sedikit sebanyak kita kadang-kadang perlukan satu ruang dan masa untuk melepaskan tekanan dan kadang-kadang menjadi bukan diri kita sendiri. Dan tingkah laku diluar kawalan itu akan dimanipulasikan orang-orang yang melihat dari luar yang sebenarnya tidak memahami apa yang mereka rasa di dalam sana.

Ok, fine. Mereka boleh lepaskan tekanan itu ditempat yang tertutup seperti di toilet dan di hostel (semestinya bukan di bangunan kaca itu kan?). Kita tak tahu lagikan apa sebenarnya strategi yang cuba dibuat oleh Astro untuk program ini selagi ia belum berlangsung?

Tapi yang pastinya kalau saya menjadi mereka, saya boleh menjadi sedikit 'mental' kot di situ sebab tak boleh men jadi diri sendiri kan. Dah jadi nature manusia yangsecara automatik akan menjadi sopan santun terlebih anggun bila diperhatikan dan silap-silap dilabelkan hipokrik oleh peminat. Lagipun, sudah menjadi fitrah dunia hari ini kan.  Bila jadi diri sendiri, di tuduh tak sopan, gedik bla bla bla tapi bila jadi sopan, baik dan jaga tingkah laku dituduh pula hipokrik. Macam-macam dunia ini kan.

Apapun saya sudah kurang berminat untuk ikuti program realiti macam ini. Dulu memang suka sangat layan konsert AF lagi-lagi pada zaman AF3. hehe~

ok lah setakat itu sahajalah kali ini ok.

bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics